سبقت جانی دپ از پوتین

دادگاه این دو بازیگر سرشناس هالیوودی در فیرفکس کانتی ویرجینیا به یک جنجال رسانه‌ای و یکی از پرسروصداترین محاکمات در تاریخ قضایی ایالات متحده بدل شده بود. شبکه‌های تلویزیونی جریان دادگاه را پخش می‌کردند، هشتگ‌های مرتبط با محاکمه مکررا در شبکه‌های اجتماعی مختلف نظیر توییتر مورد توجه قرار می‌گرفت و کاربران با علاقه به تعقیب دادگاه و اظهارنظر درباره جزئی‌ترین ابعاد روابط خصوصی ستاره‌های پر زرق و برق سینمای آمریکا می‌پرداختند. این محاکمه در اصل یک پرونده دادرسی درباره اتهام افترا در یک مقاله بود، با این حال با شروع دادگاه جدل‌های دوطرف به زمینه‌های گسترده‌تری کشیده شد. امبر هرد و جانی دپ هر دو ادعا می‌کردند طرف مقابل از او سوءاستفاده کرده است. هرچند آخرین دادگاه به نفع جانی‌دپ رای داد، اما دعوای حقوقی این دو همچنان ادامه دارد.

علاوه بر جانی دپ و همسر سابقش از دیگر اسامی‌ای که بیش از دیگران امسال جست‌وجو شده‌اند می‌توان به ویل اسمیت، کریس راک، جیدا پینکت اسمیت، جوزف کویین و ایوان پیترز اشاره کرد.  دلیل آمدن نام‌های ویل اسمیت، جیدا پینکت و کریس راک هم از در این فهرست بی‌حکمت نبوده است. چراکه در نودوچهارمین مراسم اسکار، پس از اینکه کریس راک، کمدین آمریکایی و یکی از مجریان این دوره از مراسم با جیدا پینکت، همسر ویل اسمیت که به‌دلیل بیماری، موهای سرش ریخته بود، شوخی کرد با واکنش ویل اسمیت روبه‌رو شد تا جایی که او روی سِن رفت و به کریس راک سیلی زد که در جریان آن، ویل اسمیت از سوی آکادمی اسکار محکوم شد. ایوان پیترز هم به خاطر سریال جنجالی «دامر – هیولا: داستان جفری دامر» در این فهرست قرار گرفته است.

از وقایعی که سال۲۰۲۲ درباره آن بسیار جست‌وجو شده است، می‌توان به جنگ اوکراین و روسیه اشاره کرد. امسال با یکسری از وقایع برای این دو کشور شروع شد و به همین دلیل، مردم سراسر جهان به افرادی مثل ولادیمیر پوتین و جنگ روسیه و اوکراین واکنش نشان دادند؛ به‌طوری‌که آنها تلاش کردند که به مردم اوکراین کمک کنند. ازاین‌رو، پرسش‌هایی مثل «چگونه به اوکراین کمک کنیم؟» و همین‌طور «چگونه به پناهندگان اوکراینی کمک کنیم؟» در صدر جست‌وجوهای گوگل در سال۲۰۲۲ قرار گرفته‌اند.