همزمان با برگزاری جام جهانی، هر دو هفته اکران، فقط یک هفته محاسبه می‌شود و فیلم‌های جدیدی هم که روی پرده بروند در صورت فروش و استقبال مخاطبان می‌توانند اکران خود را تا پایان سال ۱۴۰۱ بدون محدودیت‌های آیین‌نامه‌ای ادامه دهند. طبق مصوبه شورای صنفی نمایش، فیلم‌های جدید از حمایتی مالی سازمان سینمایی بهره‌مند خواهند شد ولی در این مورد جزئیات بیشتری فعلا منتشر نشده است.در روزهای آینده فیلم‌های سینمایی «طبقه یک و نیم»، «بیرو» و انیمیشن «لوپتو» در سینماها اکران خواهند شد.

 

از نیمه آبان‌ماه سینماهای راگا و تماشا، علاوه بر سه‌شنبه‌ها در روزهای یکشنبه نیز بلیت خود را به صورت نیم‌بها ارائه می‌دهند. همچنین در پردیس سینمایی «ملت» بلیت فیلم‌های منتخب در قالب طرح شناور اجرا می‌شود. در این طرح سه روز ابتدای هفته (شنبه، یکشنبه و دوشنبه) تا ساعت ۱۷ به صورت نیم‌بها و از ساعت ۱۷ به بعد برای تمامی فیلم‌ها بهای بلیت از ۴۵هزار تومان به ۳۵هزار تومان کاهش می‌یابد. پردیس سینمایی «رازی» نیز از ابتدای سال جاری در راستای ارائه تسهیلات ویژه به شهروندان جنوب شهر تهران، همانند سال گذشته در تمام ایام هفته بلیت با بهای ۱۵هزار تومان به مخاطبان ارائه می‌شود.

 

در چهارمین دوره در جشنواره «رمبوهای سینما» که از ۲۶ تا ۳۰ مهر در کشور فرانسه برگزار شد، فیلم «مامان» به کارگردانی آرش انیسی و تهیه کنندگی مجید برزگر، جوایز بهترین بازیگر را برای رویا افشار و جایزه بهترین بازیگر مکمل را برای عرفان ابراهیمی به ارمغان آورد. مسئولان این رویداد سینمایی، فیلم «مامان» را یادآور فیلم‌های بزرگ اجتماعی سینمای ایتالیا و نقش آفرینی رویا افشار را یادآور بازی‌های «آنا مانیانی» دانسته بودند.