حاشیه‌های یک بازی جدید

این کمپانی ابتدا در سال ۲۰۰۳ بر بازی‌هایی که داستانشان در جنگ جهانی دوم جریان داشتند متمرکز بود. این مجموعه با گذشت زمان، بازی‌هایی را که در رویدادهای اواسط جنگ سرد، دنیاهای آینده و فضای خارج از کشور ترسیم شده‌اند تولید کرده ‌است.  به‌تازگی سروصداهایی از نسخه Call of Duty: Modern Warfare ۲ در فضای مجازی شنیده می‌شود و گویا آنهایی که این نسخه را پیش‌خریده کرده‌اند، مدعی‌اند این بازی ضدایرانی بوده و ترور سردار قاسم سلیمانی در آن شبیه‌سازی شده است. سازندگان بازی در هنگام معرفی به فضای واقعی داستان اشاره کردند. درگیری داستانی Call of Duty: Modern Warfare ۲ بر سر موشک‌های ربوده‌شده از ایران ادامه دارد و در لحظات ابتدایی شاهد اتفاقی متفاوت هستیم که کمتر در این مجموعه به آن پرداخته شده است.

یک ژنرال ایرانی با نام ساختگی «ژنرال قربانی» توسط نیروهای آمریکایی کشته شد. این موضوع با واکنش گیمرها مواجه شد. داستان این نسخه از بازی به موضوعات مختلفی می‌پردازد و با وجود اینکه بخشی از بازی در خلیج مکزیک روایت می‌شود، علاوه بر روسیه که دشمن همیشگی این سری بازی‌ها به حساب می‌آید، پای ایران را نیز به آن باز کرده‌اند. در دقایق ابتدایی، شاهد انجام معامله تسلیحات و تجهیزات بین روسیه و ایران هستیم و Ghost که یکی از شخصیت‌های شناخته‌شده کال آف دیوتی است، دستور شلیک موشک و کشتن افراد در صحنه را می‌یابد. همچنین این بازیکن است که کنترل موشک را به دست می‌گیرد و آن را پرتاب می‌کند. بعدا متوجه می‌شویم ایران موشک‌های بالستیک آمریکا را دزدیده است و فردی به نام «حسن» مسوول سرقت آن موشک‌هاست.

بخشی از پیرنگ در مورد یافتن شخصیت حسن است که مدام تلاش می‌کند او را در مراحل مختلف پیدا کند. وجود یک ژنرال ایرانی در بازی Call of Duty: Modern Warfare ۲ تعجب همگان را برانگیخت و بسیاری آن را با صحنه‌ای مشابه مقایسه کردند. البته در زیرنویس می‌بینیم که نام سپاه قدس نیز در بازی آمده است و داستان کاملا تخیلی نیست. حسن زیانی که در بازی فرمانده سپاه قدس است می‌خواهد انتقام قتل را بگیرد. سری بازی‌های Call of Duty و Battlefield در سال‌های اخیر مورد توجه ایران قرار گرفته اند و بارها شاهد حضور شخصیت‌های ایرانی در آنها بوده‌ایم. ویدئوی کشته شدن یک ژنرال ایرانی در بازی Callaf Duty: Modern Warafar ۲ چندین بار در شبکه‌های اجتماعی پخش شد و افراد مختلفی درباره آن اظهارنظر کردند. برخی می‌گویند این صحنه تلاشی برای نمایش ترور سردار قاسم سلیمانی است. پیش‌بینی شده  Call of Duty: Modern Warfare ۲ به طور رسمی ۶ آبان ۱۴۰۱ روانه بازار شود.