با خرید این فیلترشکن‌ها حسابتان خالی می‌شود

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با راه‌اندازی کانال تلگرامی فروش فیلترشکن و با معرفی درگاه فیشینگ از متقاضیان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان  اظهار داشت: به دنبال شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب آن‌ها توسط فردی ناشناس که در تلگرام با تبلیغ و فروش VPN از آن‌ها کلاهبرداری کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان مشخص شد متهم به بهانه دریافت وجه برای خرید نرم‌افزار فیلترشکن، خریداران را به درگاه جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت و اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی آن‌ها کرده است.

مرتضوی بیان کرد: با انجام اقدامات هوشمندانه و تخصصی مأموران این پلیس، متهم که با راه‌اندازی کانال تلگرامی اقدام به کلاهبرداری از افراد کرده بود شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در منزلش دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان تصریح کرد: تعداد مخاطبان یک صفحه اجتماعی، دلیل بر مجوز، صحت و ارائه خدمات توسط مدیر آن صفحه و یا کانال نیست، همچنین برخی تبلیغات کذب که کاربر را تحریک به نصب این برنامه‌ها بر روی گوشی خود می کند، باعث به سرقت رفتن اطلاعات بانکی کاربر می‌شود به نحوی که این امر باعث افزایش وقوع برداشت‌های غیر مجاز بانکی شده است.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.