سینماهای آمریکا شاهد اکران دوباره نسخه ترمیم‌شده‌ای از فیلم سینمایی «دونده» ساخته امیر نادری خواهند بود. فیلم «دونده» محصول سال ۱۹۸۴ است که از بازی مجید نیرومند در آن به عنوان یکی از بهترین بازی‌های کودکان در تمام تاریخ سینما یاد می‌شود. نسخه ترمیم‌شده این فیلم قرار است ۲۸ اکتبر (۶ آبان) در انجمن فیلم آمریکا به نمایش درآید و تا ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) نیز روی پرده باشد. امیر نادری و مجید نیرومند نیز در نمایش فیلم حضور خواهند داشت.

 

حدود ۷۰ فیلم‌تئاتر کودک و نوجوان در قالب طرح «نمایش‌نما» از طریق سایت تیوال به‌صورت آنلاین پخش می‌شود و در دسترس علاقه‌مندان و خانواده‌ها در سراسر کشور قرار گرفته است. در این طرح نمایش‌های پرخاطره‌ای از هنرمندانی چون نصرت کریمی، بهروز غریب‌پور، حسن دادشکر، عادل بزدوده و آزاده انصاری نیز نمایش داده می‌شود.

 

فیلم کوتاه «تطبیق» به کارگردانی مهرداد حسنی و تهیه‌کنندگی حسن محمدی در ادامه حضورهای جهانی خود به بخش رقابتی سی‌امین دوره جشنواره ریندنس (Raindance) که واجد شرایط اسکار است، راه یافت. پس از جشنواره بوسان و اینترفیلم برلین، این سومین پذیرش اسکارکوالیفای فیلم «تطبیق» است. همچنین این فیلم کوتاه توانست جایزه بزرگ بهترین فیلم سی‌ونهمین جشنواره بوسان را از آن خود کند. این جشنواره ۴ تا ۱۴ آبان‌ماه ۱۴۰۱ مصادف با ۲۶ اکتبر تا ۵ نوامبر در شهر لندن برگزار می‌شود.