نمایش «آشویتس زنان» به نویسندگی و کارگردانی علی صفری پنجم نوامبر ۲۰۲۲ در سالن تئاتر «سوپر نوا» شهر کراکف لهستان روی صحنه خواهد رفت. این چهارمین حضور بین‌المللی این نمایش در دو سال گذشته است. آشویتس زنان پیش از این در سی‌ و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ۲۰۱۶، سی و دومین جشنواره بین‌المللی شیر طلایی اوکراین ۲۰۲۱، بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر ملپامونی خرسون ۲۰۲۲ و دومین دوره از جشنواره بین‌المللی Pro.Act ۲۰۲۲ حضور داشت. آشویتس زنان روایتی از زندگی و مرگ سه دختر در اردوگاه‌های کار اجباری در جنگ جهانی دوم است. این نمایش پس از اتمام اجراهای خود در لهستان، آماده حضور در کشور آلمان می‌شود.

 

فیلم سینمایی «روحَن» به نویسندگی و کارگردانی ناهید حسن‌زاده از جشنواره فیلم کازان سه جایزه گرفت. «روحن» از هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کازان، برنده جایزه بهترین فیلم، جایزه نتپک و همچنین جایزه بهترین بازیگر زن برای ژیلا شاهی شد. حسین محجوب، ژیلا شاهی، مجید پتکی، ساقی زینتی، بهمن صادق حسنی، فاطمه علی‌پرست، امین شهسواری و ... بازیگران این فیلم هستند. «روحَن» به رابطه انسان و معبود گمشده‌اش در جهان امروز می‌پردازد.

 

به تازگی نشریه «TC Candler» لیستی از صد چهره جذاب جهان در سال گذشته را از میان اشخاص معروف چهان منتشر کرده که همچون سالیان گذشته با رأی مردم، جذاب‌ترین چهره سال انتخاب شود. از میان ایرانیان هم نام پژمان بازغی، امیر جدیدی و رهام هادیان در این لیست دیده می‌شود. پیش از این، «کیم نام جون»،  خواننده گروه BTS و «هنری کاویل» بازیگر بریتانیایی به عنوان خوشتیپ‌ترین مردان جهان انتخاب شده بودند.