خاطره‌بازی رفقای قدیمی با رضا ژیان

در این برنامه قطعاتی از نمایشنامه «عشق روی خرپشته» به نویسندگی حمید جبلی و کارگردانی مجید برومند اجرا شد، پیام تصویری اکبر عبدی، دیگر بازیگری که دوستی نزدیکی با رضا ژیان داشته، پخش شد و رسول نجفیان قطعاتی به یاد این هنرمند اجرا کرد. عبدی در این پیام تصویری با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری مراسم گفت: من همواره درباره مرحوم رضا ژیان گفته‌ام که او برای من حکم استادی و معلمی را دارد. او در شرایطی که بنده به کار صنعت بازگشته بودم، دوباره به سراغم آمد و مرا وارد پروژه جدیدش کرد که بتوانم در خدمت او ، حمید جبلی و سایر دوستان باشم. به همین جهت همواره او را یک معلم صد درصد خوب می‌دانم و به روحش درود می‌فرستم.

اکبر رحمتی، دیگر بازیگر پیشکسوت حاضر در برنامه هم با بیان خاطرات خود از همکاری با رضا ژیان گفت: دوستان و هم‌دوره‌ای‌های من می‌دانند ما با رضا ژیان فقط همکار نبودیم. ما علاوه بر همکاری با هم زندگی می‌کردیم. رضا ژیان خصوصیاتی داشت که به نظرم شبیه به ادبیات جادویی کارهای مارکز است. او یک شخصیت ماورایی داشت که با همین معیار هم زندگی‌اش را پیش می‌برد. او شخصیتی بود که همه دوستش داشتند. به طوری که یک نفر هم پیدا نمی‌کردید که از او دلخوری داشته باشد. این شرایط هم به گونه‌ای بود که همیشه به او حسودی می‌کردم.

حمید جبلی هم در بخش پایانی مراسم توضیح داد: به دوستان سفارش کرده بودم که این مراسم متعلق به رضا ژیان است. بنابراین از ذکر اسم من خودداری کنید اما چون بنده همواره افتخار همکاری با رضا ژیان در دوره‌های مختلف داشته‌ام و همیشه با هم بودیم افتخار همراهی او امشب هم نصیب من شد. سیاوش تهمورث، صدرالدین حجازی، مرتضی اردستانی، بابک رضایی، اصغر همت، مریم کاظمی، حمید گلی، ناصر آویژه، علی فروتن، فرهاد بشارتی، میثم یوسفی و مهدی آشنا از جمله هنرمندان حاضر در برنامه بودند.