جایزه گویندگی اوباما در اِمی

اوباما و همسرش تصمیم گرفتند بعد از پایان دوران حضور در کاخ سفید یک کمپانی برای تولید فیلم‌های مستند راه بیندازند، همین کار را هم کردند اما کمتر کسی انتظار داشت خود اوباما هم راوی یک مستند بشود. به هر حال، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا به عنوان «بهترین راوی» در مجموعه مستند «پارک‌های ملی ما» که از «نتفلیکس»‌ پخش می‌شود، جایزه «امی هنرهای خلاق» را دریافت کرد. این مجموعه مستند، با روایت اوباما، برخی از دیدنی‌ترین پارک‌های ملی کره زمین را در کانون توجه قرار می‌دهد. او برای گویندگی در قسمت «جهان شگفتی‌ها» که به بررسی سواحل آفریقا، جزیره‌های ژاپن و صخره‌های مرجانی استرالیا می‌پردازد به عنوان برنده انتخاب شد. «اوباما» پیش از این دو جایزه «گرمی»‌ نیز برای دو آلبوم جداگانه دریافت کرده بود. مراسم جوایز «امی هنرهای خلاق» پیش از مراسم جوایز «امی ساعات پربیننده»‌ برگزار می‌شود و به دستاوردهای هنری و فنی پروژه‌های تلویزیونی مختلف اختصاص دارد.

بیتلز در صدر امی

با آغاز مراسم اهدای جوایز «امی هنرهای خلاق»، مجموعه مستند «بیتلز: بازگشت‌» مورد توجه قرار گرفت و دو جایزه در شاخه‌های بهترین کارگردانی و بهترین مستند به «پیتر جکسون» تعلق گرفت. قسمت نخست مستند «بیتلز: بازگشت»‌ سال گذشته از سرویس «دیزنی پلاس»‌ منتشر شد. این مستند بر تولید آلبوم «بگذار باشد» گروه «بیتلز»‌ در سال ۱۹۷۰ تمرکز دارد و در ساخت آن به طور قابل توجهی از تصاویر و فایل‌های صوتی استفاده‌نشده مستند «بگذار باشد» کمک گرفته شده است. «پیتر جکسون»‌ کارگردان مشهور مجموعه فیلم‌های سینمایی «ارباب حلقه‌ها»‌ است که به‌تازگی وارد فضای تولید آثار تلویزیونی شده و حتی تصمیم گرفته نسخه تلویزیونی ارباب حلقه‌‌ها را هم راهی خانه‌ها کند. این سریال به تازگی از سوی شرکت آمازون در دسترس خانواده‌ها قرار گرفته است.

شرکت «آمازون» روز شنبه اعلام کرد سریال گران‌قیمت «ارباب حلقه‌ها» در روز نخست انتشار بیش از ۲۵میلیون بازدیدکننده در سراسر جهان داشته است؛‌ آماری که برای سرویس «پرایم ویدئو» این شرکت یک رکورد محسوب می‌شود. روز جمعه، «آمازون»‌ دو قسمت نخست سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» را برای بیش از ۲۴۰ کشور و منطقه منتشر کرد؛ البته این شرکت اعلام نکرده است تعداد بینندگان اعلام‌شده، کل یا بخشی از قسمت‌های اول و دوم این سریال را تماشا کرده‌اند. این نخستین‌باری است که سرویس «پرایم ویدئو»‌ آماری درباره تعداد بینندگان یک پروژه را منتشر می‌کند.