نمایش «آقای اشمیت کیه؟» نوشته‌ سباستین تِیری، ترجمه‌ شهلا حائری و به کارگردانی سهراب سلیمی در سالن استاد سمندریان به روی صحنه می‌رود. ایرج راد، شهره رعایتی، میثم رازفر و محمد کرمی بازیگران این نمایش هستند که از چهاردهم شهریور‌ماه هر روز ساعت ۱۹ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به‌روی صحنه می‌رود.

32- (9)

 

در برنامه‌ای با عنوان «سوگ باران» نسخه‌ای از کتابت مقتل حسین بن علی (ع) متعلق به قرن ۱۳ رونمایی و معرفی می‌شود. این مقتل به خط عبدالنبی شیرازی در قرن ۱۳ هجری قمری به سفارش محمدرحیم میرزا کتابت شده است. کتابت و تذهیب قرآن، ادعیه، دیوان شاعران کهن و نسخه‌های تاریخی روزگار گذشته در هنر کتاب‌آرایی مورد توجه است و یکی از عوامل مهم در پاسداشت و صیانت فرهنگ و هنر و تاریخ محسوب می‌شود. مالکیت این مقتل که به خط نستعلیق کتابت شده، به مجموعه خصوصی تعلق دارد. مراسم «سوگ باران» ساعت ۱۷:۳۰ روز جمعه ۱۱ شهریورماه در نگارخانه ترانه‌باران برگزار می‌شود.

32- (8)

 

نهمین دوره «۱۰ روز با عکاسان ایران» با نمایش چهل مجموعه عکس از چهل هنرمند، ۲۹ مهر تا ۹ آبان در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. این آثار از میان ۲۸۵ مجموعه عکس انتخاب شد که در مرحله اول از سوی ۱۰ نامینیتور معرفی شده و سپس توسط همه آنان مورد بررسی دقیق و داوری و انتخاب نهایی قرار گرفته‌اند.

32-11

 

فیلم «شهر خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی و تهیه‌کنندگی رضا محقق به تازگی پروانه نمایش گرفته و در حال برنامه‌ریزی برای اکران است. احمد بهرامی گفت: پروانه نمایش فیلم را برای داخل و خارج از کشور گرفته‌ایم و به دنبال این هستیم که برای حضور در جشنواره‌های مختلف اقدام کنیم، اما اولویت ثبت‌نام در جشنواره فیلم فجر است. باران کوثری، بابک کریمی، علی باقری، بهزاد دورانی، محسن مهری دروی، کریم و حبیب شراهی به عنوان بازیگر جلوی دوربین رفته‌اند.

32- (7)

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه تماشای تعزیه در رویداد تئاتر صاحبدلان، از رونق گرفتن هنرهای نمایشی کشور در یک سال گذشته و استقبال مخاطبان از اجراهای روی صحنه گفت. محمدمهدی اسماعیلی گفت: «طبق گزارشی که معاونت هنری در هفته دولت منتشر و برای من ارسال کرده است، شاهد شاخص‌های رشد و رونق قابل‌توجهی در عرصه‌ هنرهای نمایشی هستیم، که این آمار بسیار خوشحال‌کننده و امیدبخش است و انشاءالله در روزهای آتی رونق و استقبال از نمایش‌ها بیشتر خواهد شد.»

32- (10)

 

با اعلام موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، از آغاز ثبت‌نام در «سامانه خرید از کتابفروشی‌» تا کنون ۴۲۰ کتابفروشی از سراسر کشور برای فعالیت در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند. مبلغ ۱۰میلیارد تومان اعتبار توسط معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کتابفروشی‌ها اختصاص داده شده است. در «سامانه خرید از کتابفروشی‌» امکان فروش مجازی در کنار فروش حضوری فراهم شده و کتابفروشی‌های متقاضی باید اطلاعات خود را به‌روز و فهرست کتاب‌های خود را به‌صورت آنلاین یا در قالب یک فایل در سامانه ثبت کنند تا پس از انطباق با اطلاعات خانه کتاب و ادبیات ایران، امکان عرضه داشته باشد.

32- (6)