دنیای اقتصاد: حسین سرفراز که از باسابقه‌ترین روزنامه‌نگاران ایران‌ به شمار می‌رفت، روز شنبه دور از وطن چشم از جهان فرو بست. پیشینه درازمدت او در سردبیری نشریه‌های گوناگون باعث شده بود در میان اهالی مطبوعات به «حسین سردبیر» معروف باشد. او از جمله بنیانگذاران‌ سندیکای نویسندگان و خبرنگاران مطبوعات هم بود. سرفراز یازدهم اسفند سال ۱۳۱۲ خورشیدی در شهر داراب فارس دیده به جهان‌ گشود. تا کلاس نهم (سیکل اول) در داراب درس خواند و در اردیبهشت سال ۱۳۳۰ به شیراز رفت و دیپلمش را آنجا گرفت. وی سپس موفق شد به دانشکده ادبیات دانشگاه تهران راه یابد و در رشته تاریخ و جغرافیا فارغ‌التحصیل شود. سرفراز مدتی نیز مدیر مجله جوانان بود که خود آن را بنیان نهاد. او سپس به امریکا مهاجرت کرد و از آغاز دهه هفتاد ۱۰۵ شماره نشریه هفتگی ایران‌خبر را در آنجا منتشر کرد. سرفراز شاعر هم‌ بود. از او مجموعه شعری در سال ۱۳۴۳ منتشر شد.

32- (8)

   

دنیای اقتصاد: فیلم سینمایی «کادون»، فیلمی اجتماعی و کمدی به کارگردانی کمال مقدم و تهیه‌کنندگی حامد صلح‌میرزایی و علی‌اصغر رضایی در شبکه نمایش خانگی منتشر شد. در «کادون» بازیگرانی همچون میرطاهر مظلومی، بهنوش بختیاری، مریم مومن، شهین تسلیمی و محمدرضا شیرخانلو به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم کادون مضمونی اجتماعی دارد و با محوریت معضلات فضای مجازی، زندگی چند خانواده و مشکلات آنان را روایت می‌کند... این فیلم کمدی در پلتفرم سیمای صدف و وبسایت سلام سینما به صورت قانونی و آنلاین منتشر شده است.

32- (14)

   

دنیای اقتصاد: نمایشگاه گروهی نقاشی «یزد و بادگیرهایش» جمعه ۱۱ شهریورماه در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران، به معرض نمایش درخواهد آمد. علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند. لازم به ذکر است این نمایشگاه تا ۱۸ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

32- (10)

 

دنیای اقتصاد: نمایشگاه نقاشی آثار وحیده قنبری با عنوان «کالبد» در گالری ژاله روی دیوار رفت. در این نمایشگاه آثار نقاشی با آب مرکب روی کاغذ و بوم به نمایش درآمده است که در هر کدام از آن‌ها پرتره‌ای سیاه و سفید از یک انسان تنها دیده می‌شود. نمایشگاه «کالبد» تا ١۴ شهریور در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن‌بست پروانه، پلاک ۴ برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۱ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به گالری ژاله مراجعه کنند.