بدرقه صدای جادویی در سکوت

او درباره رسیدن دوبلورهای جدید به چنین جایگاهی گفت: بعید می‌دانم کسی بتواند به آن درجه برسد. جایگاه ایشان بسیار رفیع است و وقتی سرگذشت خود را تعریف می‌کرد مشخص می‌شد چه مرارت‌هایی را تحمل کرده است.

این دوبلور درباره هنرمندان پیشکسوتی که هم کمتر فعالیت دارند و هم کمتر مورد توجه و قدردانی قرار می‌گیرند، عنوان کرد: البته من شاهد بودم چند سال پیش بزرگداشتی برای زنده‌یاد اسماعیلی برگزار شد اما شاید به خاطر شرایط و سختی‌ها کمتر به این بزرگان پرداخته شده است. با این حال فکر می‌کنم زنده‌یاد اسماعیلی در قلب‌ها جای خود را باز کرده است.

او گفت: در ویدئویی که دست به دست شده است او می‌گوید: «من در فیلم‌ها به شما سلام کردم و شما الان جواب من را دادید» که در یکی از مراسم‌های تقدیرش آن را بیان کرده است.

همچنین شهراد بانکی از گویندگان واحد دوبلاژ گفت: تقریبا همه اهالی دوبله، از پیر و جوان در مراسم خاکسپاری استاد منوچهر اسماعیلی شرکت کردند و برای بدرقه این صدای ماندگار به خانه ابدی‌اش در بهشت سکینه کرج حاضر شدند. منوچهر اسماعیلی دوبله فیلم‌های بیشماری را بر عهده داشته است و همچنین مدیر دوبلاژ آثار مختلفی بوده است. او به صحبت کردن به جای چند شخصیت در یک فیلم با صداهای متنوع و تیپ‌گویی شهرت دارد. در سریال «هزاردستان» اسماعیلی همزمان به جای شعبان جای محمدعلی کشاورز، رضا تفنگچی جای جمشید مشایخی، هزاردستان جای عزت‌الله انتظامی و جمشید لایق صحبت کرد. اسماعیلی صداپیشگی در آثار سینمایی بسیاری را هم در کارنامه حرفه‌ای خود داشت. او به جای آنتونی کوئین در نقش حمزه در فیلم محمد رسول‌الله (ص) صحبت کرده بود. اسماعیلی همچنین دوبله بازیگران مطرحی چون استیو مک‌کوئین، همفری بوگارت، چارلتون هستون و کرک داگلاس را در کارنامه داشت. از میان بازیگران مطرح سینمای ایران هم که او دوبله نقش‌هایشان را برعهده داشته می‌توان به گویندگی به جای بهروز وثوقی در فیلم‌های متعددی همچون «قیصر»، «داش آکل»، «سوته‌دلان» و «رضا‌موتوری»، جمشید مشایخی در فیلم‌های «قیصر» و «کمال‌الملک»، داریوش ارجمند در سریال «امام علی (ع)» و فیلم «ناخدا خورشید» اشاره کرد. یکی از ماندگارترین هنرنمایی‌های اسماعیلی هم در فیلم «مادر» زنده‌یاد علی حاتمی بود که همزمان به جای سه بازیگر یعنی محمدعلی کشاورز، جمشید هاشم‌پور و اکبر عبدی صحبت کرده بود.