حسین رفیعیان، رئیس کارگروه فرهنگ و هنر فراکسیون کارآفرینی مجلس، گفت: باید بپذیریم در زمینه اقتصاد هنر به‌شدت ضعیف عمل کرده‌ایم و در این راستا اگر بنا داریم فعالیت زیربنایی انجام دهیم باید در ابتدا به سراغ شناسنامه‌دار کردن آثار هنری براساس استانداردهای موجود رفته و در ادامه فضا و زمینه را برای کارآفرینی در این عرصه فراهم کنیم. در شرایط کنونی، نظرات مشورتی متعددی را مرتبط با چالش‌های حوزه فرهنگ و هنر به‌ویژه در شرایط موجود به‌واسطه پیامدهای منفی شیوع بیماری کرونا به صحن علنی مجلس برده‌ایم و بنا داریم همچون گذشته و در قالب عقد قرارداد با وزارتخانه‌ها، زمینه لازم برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری به این مجموعه‌ها را با تکیه‌ بر ظرفیت‌های هنری موجود ایجاد کنیم.

 

همایون شجریان خواننده موسیقی ایرانی که چندی پیش در تالار بزرگ وزارت کشور مجموعه کنسرت‌های «به رنگ صدا» را به رهبری ارکستر آرش گوران برگزار کرده بود، شهریورماه سال جاری در چهار شهر کشور کانادا این پروژه موسیقایی را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد. در این کنسرت‌ها آرش گوران همچون پروژه تهران به عنوان رهبر ارکستر همایون شجریان را در قالب ارکستر سیاوش همراهی خواهد کرد.

 

فیلم کوتاه «خدا» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کوروش بهادری و دستیار کارگردانی حمید حسینی در منطقه کردان جلوی دوربین رفت. داستان این فیلم درباره دو جنین دوقلو داخل شکم مادرشان است که احساس می‌کنند دنیای داخل بدن مادر، دنیای بسیار بزرگی است و دنیای دیگری خارج از رحم مادر وجود ندارد. آتنا صادقی، آریا شمس‌آبادی و فاطمه خداخواه از بازیگران این فیلم هستند.