دیدار با خمسه: سی‌اُمین نشست از سلسله جلسات عصر چهارشنبه‌های مجله «بخارا» به دیدار و گفت‌وگو با علیرضا خمسه و بحث و بررسی درباره‌ دو کتابِ «خمسه به روایتِ خمسه» از امید نجوان و «ماموریت آقای شادی» از علی رستگار اختصاص یافته است. این نشست در ساعت شش و نیم بعدازظهر امروز در خانه فرهنگان فرشته (به نشانی: خیابان فیاضی، بعد از چناران، پلاک ۵۰) برگزار می‌شود. در این مراسم مسعود فروتن، توکا ملکی، علی رستگار، شروین پاشایی و علی دهباشی درباره‌ کارنامه‌ علیرضا خمسه و این دو کتاب که انتشارات خط‌وطرح و افراز منتشر کرده‌اند، سخنرانی می‌کنند.

32- (13) copy

 

 موسیقی مذهبی: نشست تخصصی «موسیقی مذهبی، خوانش و دگرگونی آن» در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. این نشست با عنوان «موسیقی مذهبی، خوانش و دگرگونی آن» از ساعت ۱۷ امروز در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران با حضور ایرج نعیمایی، مهرداد عربستانی، بهروز وجدانی و بهروز مبصری برگزار می‌شود. حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

 

تئاتر: موسیقی- نمایش عاشورایی «علمدار» با روایتگری پرویز پرستویی پس از دو سال با بازآفرینی جدید در تالار وحدت اجرا می‌شود. این اثر به کارگردانی حسین پارسایی، نوشته محمدرضا کوهستانی است. موسیقی این رویداد را پوریا خادم در قالب پوئم سمفونی نوشته و ارکستر سمفونیک تهران همراه گروه آوازی به رهبری بردیا کیارس آن را اجرا می‌کند. پوریا اخواص تک‌خوان این اجرا خواهد بود. پرویز پرستویی تهیه‌کننده افتخاری موسیقی-نمایش «علمدار» است.

 

تئاتر کودک: نمایش «سفر برفی» از ۳۰ مرداد تا پایان شهریور ساعت ۱۷ در سالن شماره ۲ (خزر) فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود. «سفر برفی» به نویسندگی فرهاد اسماعیلی و کارگردانی کبری مالمیر و فرهاد اسماعیلی قصه یک روز برفی را در یک محله آشنای شهرمان در سه اپیزود به نمایش درمی‌آورد.

32- (2) copy

 

تئاتر: نمایش «پدر» به کارگردانی آروند دشت‌آرای در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه خواهد رفت. کارگردان این اثر پیش از این نمایش‌های متعددی از جمله «سگ سکوت»، «تن تن و راز قصر مونداس»، «کمی تاب بخوریم»، «باغبان مرگ» و «بداهه» را به صحنه برده است. رضا کیانیان، لیلی رشیدی، سعید چنگیزیان، مارین ون‌هولک، سوگل خلیق، بهزاد کریمی و نجوا صاحب‌الزمانی بازیگران این اثر نمایشی هستند که توسط کمپانی فیلم و هنرهای اجرایی «ویرگول» پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد. نمایش «پدر» از روز یکشنبه ششم شهریور ساعت ۲۰ با مدت‌زمان ۹۰ دقیقه و قیمت بلیت ۱۵۰هزار تومان در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.