رکوردهای میلیاردی در بازار کساد

در کنار انفرادی، فیلم «علف‌زار» ساخته کاظم دانشی با فروش ۳۹هزار قطعه بلیت معادل یک‌میلیارد و ۳۶۳‌میلیون تومان، رتبه دوم جدول فروش سینماها را در این هفته در اختیار داشت. این فیلم از طرفی با میانگین قیمت بلیت ۳۴‌‌هزار و ۷۸۰ تومان در این هفته، بالاترین بهای بلیت را داشت و از طرفی با افت فروش ۲۱‌درصدی، بیشترین افت فروش را بین فیلم‌های رتبه‌های اول تا دهم جدول فروش هفتگی به ثبت رساند.

در این هفته فیلم «چند می‌گیری گریه کنی ۲» اثر علی توکل‌نیا، با فروش ‌میلیون تومانی به ازای ۲۷‌هزار قطعه بلیت، برای نخستین‌بار به رتبه سوم جدول فروش هفتگی صعود کرد و «سگ‌بند» را جا گذاشت. این فیلم همراه با «والدین امانتی»، تنها آثاری‌اند که در میان ۱۰ فیلم نخست گیشه هفتگی، با افزایش فروش مواجه شدند، نه کاهش آن.

فیلم «سگ‌بند» ساخته مهران احمدی از طرفی با کاهش ۱۲درصدی گیشه هفتگی، رتبه سوم جدول فروش هفتگی را از دست داد و از طرفی صدر جدول فروش کل سال ۱۴۰۱ را نیز به «انفرادی» واگذار کرد. «سگ‌بند» در این هفته توانست ۲۴هزار قطعه بلیت به ارزش ۷۵۷میلیون تومان بفروشد. فیلم سینمایی «هناس» ساخته حسین دارابی که به‌تازگی با بلیت شناور در سینماهای حوزه هنری عرضه می‌شود، در این هفته توانست با میانگین بهای بلیت ۲۴هزار تومانی که ارزان‌ترین میانگین بهای بلیت بین همه فیلم‌های روی پرده سینماست، با فروش ۲۷هزار و

۵۱۴ قطعه بلیت و ۵۱/ ۱۹صندلی پر در هر سانس، پس از «انفرادی» و «علف‌زار» سومین فیلم پرمخاطب هفته و همچنین سومین فیلم با سالن‌های شلوغ در هفته شود. رتبه ششم جدول فروش هفتگی در اختیار «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی قرار گرفت که توانست ۱۶هزار قطعه بلیت و ۵۲۸میلیون تومان بفروشد. فیلم سینمایی «طلاخون» به کارگردانی ابراهیم شیبانی، یکی از دو فیلم جدید اکران‌شده در این هفته، با ۸هزار قطعه بلیت به ارزش ۲۸۲میلیون تومان، شروع مناسبی را ثبت نکرد و به رتبه هفتم جدول فروش هفتگی بسنده کرد. این فیلم پس از «علف‌زار» دومین میانگین بلیت گران را بین ۱۰ فیلم اول جدول فروش هفتگی داشت.