ادامه رکود در سینمای ایران

هرچند چنین آماری تا حدی برای دست‌اندرکاران سینما نگران‌کننده است، ولی بسیاری آن را طبیعی و موقتی می‌دانند، زیرا با فرا رسیدن ایام محرم وحذف فیلم‌های کمدی از یکسو و نزدیکی زمان بازگشایی مدارس و فرصت تعطیلات چند روزه برای مسافرت‌ خانواده‌ها از سوی دیگر، افت فروش چندان دور از انتظار نبوده است. با همه اینها برخی آثار نیز به مدد نبود رقبای چشمگیر توانسته‌اند جایگاه مناسبی از نظر تعداد مخاطب و مبلغ فروش در فهرست پرفروش‌ها برای خود دست و پا کنند که از آن جمله می‌توان به فیلم سینمایی «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده اشاره کرد.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم تنابنده در حالی دومین هفته شهریور را به پایان برد که با رکورد ۳۳۱ میلیون و ۴۰۲ هزار تومانی خود توانست پس از فیلم سینمایی «ایده اصلی» ساخته آزیتا موگویی در صدر قرار بگیرد. «قسم» با وجود آنکه تا هفته گذشته سیر ثابتی را با کمترین میزان تغییر در پیش گرفته بود، با فروش نسبتا خوبی که این هفته داشت، در مجموع ۲ میلیارد و ۳۶ میلیون تومان فروخته است و فاصله زیادی با «ایده اصلی» ندارد.در نهایت این هفته هم «ایده اصلی» با فروشی افزون بر ۴۴۵ میلیون و ۵۷۱ هزار تومان توانست برای چندمین هفته پیاپی صدرنشین گیشه بماند.

این در حالی است که «تگزاس ۲» ساخته مسعود اطیابی پس از آنکه در دو ماه اخیر در صدر گیشه برای خود جا خوش کرده بود و پایین هم نمی‌آمد، این هفته عقب‌نشینی کرد و به جای صدر در قعر جدول فروش هفتگی قرار گرفت.

این فیلم که تا به امروز مجموع فروش خود را به ۲۴ میلیارد و ۸۸۶ هزار تومان رسانده است، در دومین هفته شهریور تنها ۱۲۵میلیون و ۶۸۵ هزار تومان فروخت. البته جای او با فیلم «قسم» پر شد، اما دو فیلم «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار و «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی به خوبی از فرصت ناکامی رقبا استفاده کرده و بار دیگر طعم شیرین نیمه بالای جدول فروش را تجربه کردند.

این دو فیلم به ترتیب ۲۵۵میلیون و ۷۴۴هزار تومان و ۲۴۹ میلیون تومان فروختند.البته نباید تاثیر جوایزی که این دو فیلم در جشن‌های سینمایی اخیر از آن خود کردند را بر این افزایش فروش بی‌تاثیر دانست.

این هفته در مجموع ۲۰۶ هزار و ۳۶۹ نفر به تماشای فیلم‌های روی پرده نشستند که حاصل آن ۲ میلیارد و ۴۱۴ میلیون تومان بود؛ درآمدی که یک میلیارد و ۳۴۹ میلیون تومان آن به فروش در تهران مربوط می‌شود.