سال سیاه نتفلیکس

۳۰۰ نفر دیگر از کارکنان ۱۱هزار‌نفره‌اش را از کار برکنار کرد. پیش از این نیز در ماه می‌ یعنی اردیبهشت‌ماه هم این شرکت ۱۵۰ نفر دیگر را اخراج کرده و گفته بود این دور نخست کاهش نیرو در سال جاری است تا کمپانی بتواند با کاهش قیمت سهامش کنار بیاید. سخنگوی نتفلیکس دیروز تصمیم جدید را تایید کرد و گفت این کار ضروری است تا بتوانند کاهش درآمدهایشان را تا حدودی جبران کنند. البته نتفلیکس امیدوار است با برداشتن اقداماتی که قبلا در برابر آن‌ها مقاومت کرده بود، موج را معکوس کند، از جمله مسدود کردن اشتراک‌گذاری حساب‌ها و معرفی یک نسخه ارزان‌تر و با پشتیبانی تبلیغاتی از سرویس خود. برخی منابع نیز نوشته‌اند نتفلیکس شروع به سرکوب اشتراک‌گذاری رمزهای عبور مشترکان می‌کند که به چندین خانواده امکان دسترسی به خدمات آن از یک حساب واحد را می‌دهد. شرکت  Los Gatosکالیفرنیا تخمین زده است که حدود ۱۰۰میلیون خانوار در سراسر جهان که ۳۰میلیون آن‌ها در آمریکا و کانادا مستقر هستند با استفاده از حساب یکی از دوستان یا یکی دیگر از اعضای خانواده، خدمات آن را به صورت رایگان تماشا می‌کنند. نتفلیکس اعلام کرد برای متوقف کردن این روش و ترغیب افراد بیشتری به پرداخت هزینه حساب‌های خود برنامه جدی دارد.

تد ساراندوس مدیرعامل نتفلیکس اخیرا در مورد کاهش ارزش سهام نتفلیکس اعتراف کرد که احتمال خریداری شدن نتفلیکس وجود دارد. او گفت همواره یک واقعیت است، بنابراین باید در مورد این احتمال با چشم باز عمل کنیم ولی همچنان فرصت زیادی برای رشد نتفلیکس وجود دارد. او درباره برنامه‌هایش برای بهبود وضعیت گفت: مشتریان زیادی که هستند که نتفلیکس را بیش از حد گران‌ می‌دانند، در حالی که تبلیغات برای من اهمیتی ندارد و آن را از روی میز کنار گذاشتیم. ما یک طرح به همراه تبلیغات اضافه می‌کنیم؛ اما به نتفلیکسی که امروز می‌شناسید تبلیغات اضافه نخواهیم کرد. برای افرادی اضافه خواهیم کرد که می‌گویند دسترسی به خدمات را با قیمت کمتری می‌خواهند و حاضرند تبلیغات هم تماشا کنند.

او افزود: طبیعتا همه را راضی نخواهیم کرد، اما این زیبایی خدمات استریم است؛ می‌توانید خاموشش کنید. علت حساسیت کمدی این است که همه ما به یک موضوع نمی‌خندیم. اما همگی برای یک موضوع گریه می‌کنیم و به همین علت کارِ درام کمی آسان‌‌تر است، اما وقتی بحث کمدی در میان باشد، متفاوت خواهد بود. بخشی از معنای فرم هنری عبور از خط قرمزهاست، و بخشی از معنایش این است که تنها با عبور کردن از این خطوط می‌توان به آن دست یافت. حمایت از آزادی بیان واقعا مهم است.