همایون شجریان با انتشار پستی در حساب رسمی خود در اینستاگرام خبر تمدید کنسرت‌هایش را اعلام کرد و نوشت: «...کنسرت برای ۱۳ اجرای دیگر تمدید شد.» پیش از این همایون شجریان به علت آنچه استقبال مخاطبان اعلام شد، تعداد اجراهای خود را از پنج اجرا به ۱۱ اجرا در تیرماه افزایش داده بود.

   

ویژه‌برنامه شب‌های بخارا با نگاهی به فعالیت‌های «انجمن فیلارمونیک ایران» سه‌شنبه ۳۱ خرداد، ساعت ۱۹ در مجموعه فرهنگان فرشته برگزار می‌شود. این نشست با حضور اعضای هیات امنای انجمن فیلارمونیک ایران، نوین افروز، مرجان قنبری مهر، شریف لطفی، شهرداد میرزایی و با حضور علی دهباشی (کارشناس مجری) برپا خواهد شد و در آن مهمانان ضمن ارائه اهداف و دیدگاه‌های هیات امنا، گزارش مبسوطی از فعالیت‌های انجمن نیز ارائه می‌دهند. اجرای دونوازی سنتور توسط امیرحسین رئوفی و حمید فروزان از دیگر قسمت‌های نشست یادشده است.

   

نمایش «سارای» ویژه بانوان روزهای دوم و سوم تیرماه ساعت ۱۶ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود. اجرای این نمایش که با تکیه بر موسیقی، پرفورمنس و حرکات موزون و فولکلوریک خطه آذربایجان بوده، به نویسندگی و تهیه‌کنندگی بابک ولی‌پور و کارگردانی پریسا حاجی‌حسینی روایت شده است. سارای به معنای ماه بور یا ماه طلایی، داستان دختری است که در یکی از روستاهای دشت مغان آذربایجان زندگی می‌کند. او و آیدین عاشق یکدیگر می شوند. آیدین که سردسته چوپانان روستاست، به نام خان چوپان معروف است. عشق این دو جوان زبانزد اهالی روستاست، حتی خود روستاییان هم جز آیدین شخص دیگری را لایق سارای نمی‌دانند. اما عشق این دو ...

   

فیلم سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» جایزه بزرگ و جایزه ویژه هیات داوران مربیان فیلم‌سازیِ هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان «کینولاب» لهستان را از آن خود کرد. جایزه بزرگ بهترین فیلم سینمایی و جایزه ویژه هیات داوران مربیان فیلم‌سازیِ این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان «کینولاب» به خاطر بلوغ بینشی شاعرانه، مسوولیت‌پذیری و شجاعت در مواجهه با فقر، شکست و نابرابری اجتماعی، به فیلم سینمایی اقیانوس پشت پنجره ساخته بابک نبی‌زاده از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعلق گرفت. هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان «کینولاب» از ۲۰ خرداد تا ۲ تیر ۱۴۰۱ (۱۰ تا ۲۳ ژوئن ۲۰۲۲) در شهرهای جنوب شرقی کشور لهستان در حال برگزاری است.