اکران آنلاین مستند «قلیچ» به کارگردانی پوریا نوری و تهیه‌‌‌کنندگی احسان اطمینان در پلت‌فرم هاشور آغاز شد. این مستند پرتره به زندگی و خاطرات دروازه‌‌‌بان اسبق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس و همچنین حواشی سال‌های اخیر وی در فضای مجازی می‌‌‌پردازد و سعی دارد چهره متفاوتی از وحید قلیچ را به نمایش بگذارد.

   

فیلم کوتاه «به من دست نزن» به نویسندگی و کارگردانی آوازه شهنواز در بخش ویژه بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم‌‌‌های مستند هات داکس حضور داشت که در اختتامیه این جشنواره، آوازه شهنواز، کارگردان این فیلم کوتاه، توانست جایزه بخش «لیندلی تریسی» را از آن خود کند. آوازه شهنواز، کارگردان جوان سینما، هنگام دریافت این جایزه، شعری از مولانا خواند و با اشاره به بیانیه اعتراض‌‌‌آمیز زنان سینماگر ایرانی علیه خشونت و آزار جنسی در سینما، جایزه‌‌‌اش را به این زنان تقدیم کرد. پیام احمدی‌نیا، نیکا شهباززاده، ابوالفضل ابهر، رها بختیاری و هیلدا کردبچه، بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

   

نمایش «بچه‌‌‌های تک استریت کارلو» نوشته مریم تاجیک به کارگردانی آشا محرابی از یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ساعت ۱۹:۳۰ در تالار هنر روی صحنه خواهد رفت. در داستان نمایش «بچه‌‌‌های تک استریت کارلو» چنین آمده است: «بچه‌‌‌های تک استریت کارلو سال‌ها در اسارت شخصی به نام فاگین زندگی می‌کنند. روزی جیهوب بزرگ‌تر و امیدبخش گروه تصمیم بزرگی می‌گیرد و...» بازیگران این نمایش عبارتند از الوند پروین، مرتضی رستمی، حمیدرضا سنگیان، مرضیه صدرایی، امید کفایتی، تیدا کیان و سارینا کیان.

   

با فرو نشستن نسبی پاندمی کرونا و آغاز دوباره فعالیت‌‌‌های اجرایی مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دور جدید نشست‌‌‌های تخصصی آیین آواز در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. پیش‌تر این سلسله‌نشست‌‌‌های ماهانه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌‌‌شد و اینک پس از حدود دو سال و نیم تعطیلی اجباری و پیشگیرانه، در فرهنگسرای اندیشه برگزار خواهد شد.  اولین جلسه این نشست در ساعت ۱۸ روز سه‌‌‌شنبه ۲۷ اردیبهشت برگزار خواهد شد. ارائه بحث‌‌‌های فنی و تخصصی آوازی به همراه اجرای آواز توسط خوانندگانی از سه نسل، بخش‌‌‌هایی از نشست آیین آواز خواهد بود. فرهنگسرای اندیشه در خیابان شریعتی، نرسیده به سیدخندان، بوستان شریعتی واقع است. ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

   

«من زمینم، تو درخت» عنوان نمایشگاه نقاشی‌‌‌های الهام عظیمی است که از ۲۳ اردیبهشت تا سوم خرداد در گالری مژده به نمایش گذاشته می‌شود. الهام عظیمی در نمایشگاه «من زمینم، تو درخت» نگاهی تغزلی، سرزنده و شاعرانه به طبیعت دارد و این نمایشگاه به نوعی گرامی‌داشت زمین و اهمیت محیط‌زیست است. «من زمینم، تو درخت» تا سوم خرداد (غیر از شنبه‌‌‌ها) هر روز ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری مژده به نشانی سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ میزبان علاقه‌‌‌مندان است.