«نمایش ترومن» در پوستر کن

21 (1)

جشنواره فیلم کن پوستر هفتاد و پنجمین دوره خود را منتشر کرد؛ پوستری که از فیلم سال ۱۹۹۸ «نمایش ترومن» ساخته پیتر ویر با نقش‌‌‌آفرینی جیم کری الهام می‌گیرد. پوستر صحنه‌‌‌ای از این فیلم محصول استودیو پارامونت را به تصویر می‌‌‌کشد که در آن شخصیت ترومن با بازی جیم کری در حال بالا رفتن از پله‌‌‌ها، به آسمانی از ابرها دست می‌‌‌زند. کن در بیانیه‌‌‌ای گفته است؛ درست همان‌طور که انگشتان شخصیت ترومن افق را لمس می‌کنند، این جشنواره هم می‌‌‌خواهد طبیعت افراطی جهان فعلی از جمله بحران اقلیمی، فجایع انسانی و درگیری‌‌‌های مسلحانه را در نظر بگیرد تا ارتباطی نزدیک‌‌‌تر با دنیا داشته باشد.

تابلوی 45‌میلیونی پولاک

21 (10)

حراجی کریستیز از ارائه تابلوی نقاشی ارزشمند جکسون پولاک نقاش آمریکایی و یکی از پیشگامان جنبش هیجان‌‌‌نمایی انتزاعی (اکسپرسیونیسم آبستره) در ماه آینده میلادی خبر داد. این تابلوی نقاشی که به سبک نقاشی قطره‌‌‌ای خلق شده است با عنوان «شماره ۳۱»‌‌‌ شناخته می‌شود. این اثر هنری در دوازدهم مه در حراجی آثار هنر قرن بیستم کریستیز نیویورک به مزایده گذاشته خواهد شد. انتظار می‌رود قیمت پرداختی برای این تابلوی نقاشی به ۴۵‌میلیون دلار برسد. «پولاک»‌‌‌ این تابلوی نقاشی که ابعاد آن ۷۸ در ۵۵ سانتی‌متر است را در سال ۱۹۴۹ و در دوره‌‌‌ای که روند خلق مجموعه‌‌‌ای از نقاشی‌‌‌های قطره‌‌‌ای را آغاز کرده بود، ‌‌‌ خلق کرده است.

نقاشی کودکان جنگ

21 (7)

کودکان اوکراینی برای کنارآمدن با آسیب روانی ناشی از جنگ، تجربه خود را از آنچه در حال رخ دادن است در قالب نقاشی روی کاغذ می‌‌‌آورند.  وقتی حمله روسیه به اوکراین خانواده بیوکوتز را از کی‌‌‌یف فراری داد، دختر ۶ ساله آنها، سونیا، تا جایی که می‌توانست اسباب‌‌‌بازی با خودش برد و هر آنچه پشت سر گذاشته بود را حالا از طریق نقاشی به یاد می‌‌‌آورد.  والدین سونیا برای اینکه به او کمک کنند با آسیب روانی ناشی از جنگ کنار بیاید، نقاشی‌‌‌هایش را در فضای اینترنت منتشر کرده و سایت UAKids را راه‌‌‌اندازی کردند. آنها حالا نقاشی دیگر کودکان اوکراینی را نیز جمع‌‌‌آوری کرده و در سایتشان منتشر می‌کنند. نقاشی‌‌‌های این سایت شامل اثر کودکان بالای 5 سال است.