تمامی سینماهای کشور از روز چهارشنبه ۳۱ فروردین برابر با ۱۸ رمضان از ساعت ۱۹ تعطیل خواهند شد و در روزهای پنج‌شنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه همزمان با ایام سوگواری شهادت امیرالمومنین (ع) به‌‌‌طور کامل تعطیل خواهند بود. فعالیت سینماها از روز دوشنبه ۵ اردیبهشت از سر گرفته خواهد شد. همچنین نمایش‌هایی که در تالارهای مختلف کشورمان به صحنه می‌روند از روز سی و یکم فروردین تا پایان روز چهارم اردیبهشت به مناسبت ایام گرامی شب‌های قدر و شهادت حضرت علی (ع) اجرایی نخواهند داشت.

      

فراخوان سومین دوره جشنواره جایزه بین‌المللی «عکس ۵» منتشر شد. طبق این فراخوان موضوع عکاسی امسال لند اسکیپ و طبیعت بی‌جان است که باید در قالب مینیمالیسم و فرمالیسم ارائه شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از محتوای این فراخوان به سایت www. ۵photoaward. com مراجعه کنند. مدت ارسال آثار یک ماه است.

      

۶ فیلم مستند ایرانی در قالب برنامه «شما فکر می‌‌‌کنید ایران را می‌‌‌شناسید» در پلت‌فرم داکیونایت به نمایش درمی‌‌‌آیند که این فیلم‌ها شامل مستندهایی از ایران است که مخاطبان را به کشف دیدگاهی کمتر شناخته شده از ایران دعوت می‌کند. احمد کیارستمی مسوولیت این مجموعه برنامه را در پلت‌فرم داکیونایت برعهده دارد. این مجموعه شامل ۶ فیلم مستند کودتای ۵۳، متهمین دایره بیستم، صفر تا سکو، من نگهدار جمالی هستم وسترن می‌سازم، دینگومارو و خط باریک قرمز است.