حمایت «پینک فلوید» از مردم اوکراین

این قطعه موسیقی برای دانلود در فضای مجازی قرار داده شده و قرار است تمامی عواید حاصل از آن در حمایت از مردم اوکراین و صندوق بشردوستانه اوکراین اختصاص یابد. «هیِ هِی بلند شو» که به سرعت در شبکه اجتماعی دست به دست می‌شود با این پیام آغاز شده که «آندری خلیونوک» تور موسیقی خود را در آمریکا پایان می‌دهد تا برای دفاع از کشورش در جنگ با روسیه به اوکراین بازگردد. دیوید گیلمور در صفحه رسمی توییتر گروه موسیقی «پینک فلوید» نوشت: «ما نیز شبیه بسیاری دیگر، از این عمل زشت در قبال کشوری مستقل، صلح‌‌‌آمیز و دموکراتیک، احساس خشم و ناامیدی کردیم.»

گروه موسیقی «پینک فلوید» سال ۱۹۶۵ توسط سید بَرِت، نیک میسون، راجر واترز و ریچارد رایت در لندن تشکیل شد. «گیلمور» نیز در سال ۱۹۶۷ همکاری‌‌‌اش را با این گروه موسیقی آغاز کرد و یک سال پیش از آن، «برت» به‌‌‌دلیل وخامت حال جسمی‌‌‌اش از گروه جدا شد. «پینک فلوید» بعدها به یکی از مشهورترین گروه‌‌‌های موسیقی تبدیل شد و در آن زمان آلبومش ۲۰۰‌میلیون نسخه در سطح جهانی فروش داشت. نیمه تاریک ماه، دیوار و کاش اینجا بودی از معروف‌‌‌ترین آثار این گروه هستند که در میان تاثیرگذارترین آلبوم‌‌‌های راک قرن بیستم قرار دارند. البته این گروه در مبارزه با پیامدهای شوم جنگ سابقه طولانی دارد. در سال ۱۹۸۲، واترز که در این گروه حضور داشت، یک طرح موسیقایی جدید با عنوان آجرهای یدکی به گروه پیشنهاد داد. این پروژه در اصل قرار بود به عنوان موسیقی متن فیلم دیوار مورد استفاده قرار گیرد اما این موضوع منتفی شد و قرار شد تا مفهوم اصلی آلبوم، اعتراض به جنگ فالکلند شود. واترز اعتقاد داشت که واکنش مارگارت تاچر نسبت به تهاجم آرژانتین به جزایر فالکلند بی‌‌‌مورد و نالازم بوده و تصمیم گرفت در آلبوم اشاراتی به پدرش که در جنگ کشته شده بود بشود.

حمله روسیه به اوکراین تاکنون واکنش‌‌‌های زیادی در جامعه هنرمندان به وجود آورده؛ جنگی که بر اساس اعلام سازمان ملل دست‌کم تاکنون ۱۶۱۱ غیرنظامی در جریان آن کشته و ۲۲۲۷ نفر نیز مجروح شده‌‌‌اند. همچنین بیش از ۳/  ۴میلیون نفر از مردم اوکراین به کشورهای دیگر گریخته‌‌‌اند و ‌میلیون‌ها نفر نیز اخیرا بی‌‌‌خانمان شده‌‌‌اند.