ادامه رکود در بازار اکران

شیوع دوباره کرونا و حرف و حدیث‌‌‌ها درباره قربانیان موج ششم این بیماری، تا حد قابل‌توجهی از فروش بلیت‌‌‌های سینما کاسته است. حتی فیلم‌‌‌های «گشت ارشاد ۳» و «دینامیت» هم فروش چندان خوبی را نسبت به فروش‌های قبلی خود، تجربه نکردند.

تازه‌‌‌های اکران

طبق معمول دینامیت و گشت ارشاد۳ در رتبه‌های اول و دوم فروش هستند و این هفته «عنکبوت» توانسته خود را به جایگاه سوم برساند. فیلم سینمایی «عنکبوت» دومین ساخته ابراهیم ایرج زاد که داستان زندگی سعید حنایی، قاتل زنجیره‌‌‌ای را به تصویر کشیده، ۱۰ روز است که کار اکران خود را آغاز کرده. این فیلم با بازی محسن تنابنده، ساره بیات، ماهور الوند، شیرین یزدان‌بخش و علی باقری، با فروش ۷۲۰‌میلیون تومانی تا امروز توانسته جایگاه سوم گیشه را در هفته گذشته به خود اختصاص دهد.

در جایگاه چهارم فیلم «بی‌همه چیز» قرار دارد که با افت قابل‌توجه فروش پله پله از رتبه‌‌‌های بالای جدول فاصله می‌گیرد. اما «ترانه‌‌‌ای عاشقانه برایم بخوان» هم روایت داستان دختری به نام امره است و در هفته گذشته با فروش ۱۲۷‌میلیون تومانی جایگاه پنجم فروش هفتگی را به خود اختصاص داده است.

فیلم «مورچه‌خوار» به کارگردانی شاهد احمدلو و تهیه‌کنندگی کیان بابائیان و بازی نسرین مقانلو، مهدی کوشکی، لیندا کیانی، شهین تسلیمی و... در سه روز اول اکرانش با فروش ۱۲۵‌میلیون تومانی، در جایگاه ششم فروش هفتگی گیشه قرار گرفته است.

کم‌‌‌فروش‌ها

فیلم سینمایی «پوست» به کارگردانی برادران ارک که هفته‌‌‌های اول اکران، در بین سه فیلم پر فروش قرار داشت، در هفته گذشته کار خود را با ۳‌میلیون تومان به پایان رساند.

فیلم سینمایی «منصور» هم که هفته‌‌‌های زیادی در بین پنج فیلم پر فروش قرار داشت، هفته گذشته کار خود با ۳‌میلیون و ۸۰۰‌هزار تومان به پایان رساند.

فیلم‌‌‌های سینمایی«عطر شیرین، عطر تلخ»، «تومان» و «اتومبیل» نیز جزو فیلم‌‌‌هایی هستند که در هفته گذشته فروش زیر ۱۰‌میلیون تومان را تجربه کردند هرچند این آثار از ابتدای اکران فروش چندان خوبی را تجربه نکرده‌اند.

«مستطیل قرمز» به کارگردانی حسن و حسین صیدخانی که در مورد آوارگی شهروندان غرب کشور در دوران دفاع مقدس است، ‌‌‌تنها ۱۲‌میلیون تومان فروخته است.