سرنوشت مبهم 17 فیلم جشنواره

صف دیگری که در روز هفتم جشنواره بود، کوتاه‌‌‌تر اما مهم‌تر بود؛ صف تزریق دز سوم واکسن! اگرچه خیلی‌‌‌ها به دنبال آسترازنکا می‌‌‌گشتند اما در خانه جشنواره انواع دیگر واکسن از جمله سینوفارم و اسپایکوژن و... بیشتر تزریق شد. با تعاملاتی که بین جشنواره فیلم فجر و وزارت بهداشت انجام شده است، ۵ نوع واکسن کرونا در خانه جشنواره در نظر گرفته شده است و هر شخصی علاقه‌‌‌مند باشد می‌تواند واکسن انتخابی خود را برای دز سوم تزریق کند. البته مسوولان جشنواره قول تست سریع کرونا را هم داده بودند که هنوز این مهم محقق نشده است. خبرنگاران و منتقدان سینمایی سرانجام در روز هفتم جشنواره انتقادهایشان را از کیفیت پایین غذا علنی کردند. اگرچه نظم و سازماندهی پذیرایی به وضوح بهتر از سال‌های قبل است اما همچنان کیفیت غذای جشنواره مانند سال‌های قبل چنگی به دل نمی‌‌‌زند. برخی از خبرنگاران حتی از مشکلاتی که کیفیت پایین غذا برایشان ایجاد کرده بود، گلایه دارند.

نکته دیگر که احتمالا صف تماشای فیلم‌‌‌های امسال جشنواره را طولانی‌‌‌تر خواهد کرد، ‌‌‌ سخنی بود که حبیب ایل‌‌‌بیگی مدیرکل ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی مطرح کرد. او گفته تنها ۵ فیلم از مجموع ۲۲ فیلم حاضر در جشنواره پروانه نمایش دائم دارند. یعنی امکان دارد که ۱۷ فیلم یا اکران نشوند یا با اصلاحات و حذف برخی پلان‌‌‌ها و سکانس‌‌‌ها روی پرده بروند.

توضیح سیما درباره پخش سریال «موقعیت مهدی»

مدیر روابط عمومی معاونت سیما عنوان کرد، سریالی که بعد از اکران فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» ساخته هادی حجازی‌‌‌فر درباره شهید باکری، از تلویزیون پخش می‌شود، با نسخه سینمایی آن متفاوت است. حمید خواجه‌‌‌نژاد نوشته است: بعد از اکران عمومی این ساخته مرکز سیما فیلم، سریال الف ویژه هفت قسمتی  در مورد شهید مهدی باکری با عنوان «عاشورا» با قصه‌‌‌ای متفاوت از نسخه سینمایی از قاب سیما پخش می‌شود. خواجه‌‌‌نژاد همچنین با تمجید از این سازندگان آورده است: دست‌‌‌مریزاد و خدا قوت به هادی حجازی‌‌‌فر و دیگر عوامل و بازیگران سینمایی «موقعیت مهدی» که زندگی شخصی و حماسه‌آفرینی این قهرمان ملی را هنرمندانه بازنمایی کردند. نمایش چهره یک فرمانده واقعی که همواره در خط مقدم بود و دل به خطر زد، هم تحسین برانگیز بود و هم الهام‌‌‌بخش برای همگان به‌‌‌خصوص مسوولان که مدیریت و حل مسائل از دور، شدنی نیست، باید مرد میدان بود و ایستادگی کرد.