کارنامه داوران فیلم فجر

مسعود جعفری‌‌‌جوزانی: فیلم‌‌‌های سینمایی جاده‌‌‌های سرد، شیر سنگی، در مسیر تندباد، بلوغ و سریال عظیم تلویزیونی در چشم باد از آثار مهم این سینماگر به‌‌‌شمار می‌‌‌روند. جایزه ویژه هیات داوران و جایزه منتقدان بین‌المللی جشنواره کارلووی واری و همچنین سیمرغ بلورین بهترین فیلم در سال‌های ۶۷ و ۶۹ از جمله افتخارات او هستند.

مجید انتظامی: او برای بیش از ۱۰۰ اثر سینمایی موسیقی متن نوشته‌‌‌ و با دریافت ۴ سیمرغ بلورین از رکوردداران کسب این جایزه در رشته موسیقی فیلم است.

شهاب حسینی:  وی محبوب‌ترین چهره این لیست است و علاوه بر جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر، در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ با ایفای نقش در فیلم «فروشنده» توانست جایزه بهترین بازیگر مرد را به خود اختصاص بدهد. همچنین او خرس نقره‌‌‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را در کارنامه خود دارد.

محمد داوودی: او خیلی در میان مردم شناخته شده نیست اما در حوزه کاری خود شاخص است. از فعالیت‌های این فیلمبردار با سابقه می‌توان به تصویربرداری آثاری همچون «رنگ خدا» به کارگردانی مجید مجیدی و «تولد یک پروانه»، به کارگردانی مجتبی راعی اشاره کرد.

مهدی سجاده‌‌‌چی: او نیز خیلی در میان مردم شناخته شده نیست اما از سال ۱۳۶۸ با فیلم «پاتال و آرزوهای کوچک» آغاز کرد و آثاری چون روز سوم، قاعده بازی، مرد نامرئی، دمرل و سوفی‌‌‌ و دیوانه از مهم‌ترین آثار اوست.

پژمان لشکری‌‌‌پور: منتقد سینما که در تهیه و تولید فیلم‌‌‌های سینمایی «قارچ سمی» و «مزرعه پدری» از آثار رسول‌‌‌ملاقلی پور و «چ» و «بادیگارد» از آثار ابراهیم‌‌‌حاتمی‌‌‌کیا همکاری داشته است.

محمدعلی باشه‌آهنگر: نویسنده و کارگردان سرشناس که امسال در ترکیب هیات داوران حضور دارد و برای فیلم‌‌‌های سینمایی فرزند خاک، ملکه و سرو زیرآب مورد تحسین واقع شده و جوایز متعددی دریافت کرده است.

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن برگزار می‌شود.