کاهش شانس «قهرمان» در اسکار

با این حال هالیوود ریپورتر هنوز شانسی برای این فیلم قائل است و «قهرمان» را در دسته شانس‌‌‌های اصلی پس از ماشین منو بران، دست خدا، بدترین آدم دنیا و قبل از فیلم «فرار»، در رتبه چهارم شانس‌‌‌های اسکار شاخه بهترین فیلم بین‌المللی قرار داده است و ایندی وایر نیز نماینده سینمای ایران را به‌‌‌عنوان شانس چهارم این شاخه معرفی کرده است.

البته در فاصله تقریبا دو هفته‌‌‌ای تا آغاز رای‌‌‌گیری نهایی نامزدهای اسکار، «قهرمان» این فرصت را دارد با ادامه اکران در سینماهای آمریکا و با حمایت کمپانی آمازون و تحت‌تاثیر قرار دادن اعضای آکادمی، شانس‌‌‌ خود را برای کسب نامزدی و در نهایت سومین جایزه اسکار سینمای ایران افزایش دهد. این فیلم از ۷ ژانویه (۱۷ دی) به صورت محدود اکران خود را در آمریکا آغاز کرده و بناست از ۲۱ ژانویه (۱‌بهمن) به صورت عمومی در سینماهای آمریکا و همزمان در سامانه نمایش آنلاین آمازون اکران ‌شود. هر چند نامزدهای بخش بهترین فیلم خارجی‌‌‌زبان در اسکار برخلاف جوایز دیگرِ این رویداد، لازم نیست که حتما در سینماهای آمریکا اکران شده باشند و کافی است که در مدتی که آکادمی مشخص می‌کند، در کشوری که آن فیلم را نامزد کرده، دست‌‌‌کم به‌‌‌مدت ۷ روز در سینماهای تجاری اکران شده باشد، با این حال اکران آن در آمریکا بر موفقیتش بی‌‌‌تاثیر نخواهد بود.

رای‌‌‌گیری نهایی برای معرفی نامزدهای نهایی نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار ۲۷ ژانویه (۷ بهمن) آغاز و اول فوریه (۱۲ بهمن) به پایان می‌رسد و نامزدهای نهایی تمامی شاخه‌‌‌ها نیز روز ۸ فوریه (۱۹ بهمن) اعلام می‌شوند.