شب سخت ستاره‌ها در تلویزیون

شبکه یک: اجرای ویژه برنامه شب یلدای شبکه یک با محور خانواده و به نام «درجه یک» بر عهده نیما کرمی و همسرش است. این برنامه حوالی ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه یک می‌رود و علاوه بر ‌میهمانان هنرمند، پذیرای خانواده‌های موفق خواهد بود.

شبکه دو: در شبکه دو منصور ضابطیان که سال گذشته رادیو هفت را به‌عنوان ویژه برنامه شبکه آموزش روی آنتن داشت این بار با «یلدای دو صفر»، یلدای شبکه دو سیما را اجرا خواهد کرد. برنامه تلویزیونی «یلدای دو صفر» توسط تیم برنامه‌ساز «محاکات» تولید می‌شود و در دو بخش روی آنتن می‌رود. بخش اول از ساعت ۲۱ امشب سه‌شنبه به مدت ۳۰ دقیقه در جدول پخش شبکه دو قرار دارد. بخش دوم نیز پس از گفت‌وگوی ویژه خبری از حوالی ساعت ۲۳:۳۰ تا ۰۱:۳۰بامداد چهارشنبه پخش خواهد شد. گفت‌وگو با چهره‌ها و اجرای زنده موسیقی از بخش‌های مختلف این برنامه به کارگردانی محمد صوفی و تهیه‌کنندگی جواد فرحانی است. فرهاد آئیش و همسرش مائده طهماسبی (بازیگر) و محمد بحرانی (صداپیشه و بازیگر) از ‌میهمانان ویژه‌ این برنامه خواهند بود.

شبکه سه: برنامه «زوجی نو» با اجرای باربد بابایی ویژه برنامه شب یلدا امشب سه‌شنبه و فردا چهارشنبه از ساعت ۲۲ تا ۲۴ روی آنتن خواهد رفت. در این برنامه هنرمندان و پیشکسوتان عرصه هنر از جمله حسین رفیعی، مهران ضیغمی، نگار عابدی، ستاره حسینی، حسینی‌بای و بهروز رضوی حضور پیدا خواهند کرد و درباره رسوم و سنت‌های شب‌های یلدا به گفت‌وگو خواهند نشست. همچنین آرون افشار هم به‌عنوان خواننده در این برنامه اجرا خواهد داشت.

شبکه چهار: برنامه «هزاره‌ شعر» با اجرای رشید کاکاوند ویژه شب یلدا امشب ساعت ۲۲ روی آنتن این شبکه خواهد رفت. در این ویژه‌برنامه زنده ترکیبی، با میهمانان درباره یلدا در آیینه شعر فارسی گفت‌وگو می‌شود. همچنین حافظ‌خوانی، نقالی، شعرخوانی، نماهنگ و بخش‌های گرافیکی جذاب متناسب با بلندترین شب سال، همراه با آواز سنتی از دیگر بخش‌های برنامه است. دکتر سوگل مشایخی استاد دانشگاه و محقق شعر پارسی و اردشیر رستمی شاعر، بازیگر، نویسنده و کاریکاتوریست ‌میهمانان ویژه این شب‌نشینی فرهنگی خواهند بود.

شهاب جلالی‌نیا و امین رحیمی در این برنامه زنده شبانه به اجرای موسیقی می‌پردازند. نقالی مجتبی حسن‌بیگی و شعرخوانی فاطمه میرزایی از دیگر بخش‌های ویژه‌برنامه هزاره شعر است.

شبکه پنج: «انار» به تهیه‌کنندگی حسن نظری نام ویژه برنامه شب یلدای شبکه پنج سیما است که امشب به مناسبت بلندترین شب سال از ساعت ۲۰ به‌صورت زنده روی آنتن این شبکه می‌رود. مصطفی امامی برای اجرای این ویژه برنامه یلدایی انتخاب شده و قرار است این مجری جوان با ‌میهمانانی از اقشار مختلف از جمله چهره‌های مذهبی، هنرمندان، ورزشکاران و… به گفت‌وگو بپردازد.

شبکه نسیم: حسن معجونی، امیرمهدی ژوله و رامبد جوان، مسابقه «خنداننده‌شو ۳» برنامه «خندوانه» را ویژه شب چله در شبکه نسیم داوری می‌کنند.

برنامه افتتاحیه مسابقه استندآپ کمدی «خنداننده‌شو» امشب سه‌شنبه همزمان با شب یلدا در شبکه نسیم روی آنتن می‌رود و پس از آن، در شب‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه، بخش اول رقابت کمدین‌ها آغاز می‌شود. در سری تازه این مسابقات بیست شرکت‌کننده در پنج مرحله با یکدیگر رقابت می‌کنند و در نهایت یک کمدین در جریان این مسابقه با رای داوران و مردم، کمدین برتر می‌شود. «خندوانه» از یک‌شنبه تا پنج‌شنبه ساعت ۲۳ در شبکه نسیم روی آنتن می‌رود.