نجات باکس‏ آفیس با جیمز باند

«زمانی برای مردن نیست» در مقایسه با دیگر فیلم‌های جیمزباند نیز اثر موفق محسوب می‌شود؛ زیرا درآمد آن از فروش فیلم‌های قبلی این مجموعه یعنی «اسکای‌فال» و «اسپکتور» پیشی گرفته است. فروش این فیلم در بازار بین‌المللی نیز تاریخ‌ساز بود و پرفروش‌ترین پروژه تاریخ استودیوی یونیورسال در بریتانیا، ایرلند، هلند و سوئیس محسوب می‌شود. این فیلم در آخر هفته‌ای که گذشت اکران خود را در استرالیا هم آغاز کرد که آخرین بازار بزرگ باقی‌مانده است و توانسته فعلا ۲  /۸میلیون دلار بفروشد که با فاصله زیادی بهترین عملکرد یک فیلم در دوران پاندمی در این کشور است. داستان این فیلم به پنج سال بعد از وقایع پرونده اسپکتور بازمی‌گردد که در آن جیمز باند خود را بازنشسته کرده و در جزایر جامائیکا مشغول استراحت است.

درست در زمانی ‌که‌ به نظر می‌رسد که باند بعد از مدت طولانی قادر به تجربه یک زندگی عادی است، دوست قدیمی وی و یکی از جاسوسان سی‌آی‌ای به سراغش می‌آید و از او درخواست کمک می‌کند و همین مساله پای باند را به پرونده ربوده‌شدن یک دانشمند باز می‌کند. به زودی مشخص می‌شود که تروریستی مرموز مسوول این کار است و دنیا در آستانه مواجهه با خطری است که پیش از این، آن را تجربه نکرده است. اکران این فیلم به‌دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ با چندین تاخیر روبه‌رو شده بود. این فیلم با نقدهای مثبت منتقدان همراه بود و در زمینه عملکرد تیم بازیگری صحنه‌های اکشن، ارزش‌های تولید و موسیقی هانس زیمر ستایش شد؛ هرچند به‌‌دلیل زمان طولانی و کند بودن روند داستان مورد انتقاد قرار گرفت.

برعکس فیلم جیمز باند که توانست نظر منتقدان را جلب کند، فیلم دیگری که انتظار می‌رفت پرفروش باشد در بازار جهانی چندان موفق عمل نکرده است. فیلم «گشت‌وگذار در جنگل» دیزنی با نقش‌آفرینی دوین جانسون و امیلی بلانت بالاخره در چین اکران شد؛ اما با توجه به اینکه این اتفاق سه ماه پس از اکران آن در آمریکا و سرویس استریمینگ دیزنی افتاد، عملکردش بسیار ضعیف بود و فقط ۳  /۳ میلیون دلار فروخت. تخمین زده می‌شود که دیزنی چیزی حدود ۲۰۰میلیون دلار هزینه ساخت این فیلم کرده باشد و از همین حالا دستور ساخت قسمت دوم آن را هم داده است. این فیلم روز سی‌ام جولای کار خود را در باکس‌آفیس آمریکا شروع کرد و بیش از ۳۵میلیون دلار در سه روز اول در سینماها و بیش از ۳۰میلیون دلار در دیزنی‌پلاس فروخت. تا اینجا فروش جهانی آن به حدود ۲۱۵میلیون دلار رسیده است.