تغییر رنگ و روی اکران در ماه آخر تابستان

خانواده‌ها ترجیح می‌دهند در روزهای آخر تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، حداکثر استفاده را از زمان‌های فراغت خود داشته باشند. به همین دلیل معمولا هر سال در روزهای پایانی تابستان شمار سینماروها افزایش می‌یابد. صاحبان آثار سینمایی ترجیح می‌دهند در این دوره فیلم‌هایشان را روی پرده ببرند تا از زمان پیک مصرف سینما، ‌بیشترین بهره را ببرند. از امروز دو فیلم درخت گردو و گیسوم روی پرده می‌روند.همینطور دو فیلم «کله پوک» و «مورچه‌خوار» احتمالا از هفته آینده رنگ پرده می‌بینند. هم اکنون نیز فیلم‌های مدیترانه، سیاه‌باز، دینامیت و قصه عشق پدرم در حال اکران در سینماها هستند.

  درخت گردو

«درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی مصطفی احمدی پس از حدود یک سال و نیم انتظار در صف اکران، بالاخره رنگ پرده‌های سینما را خواهد دید تا در فصل گردو، فیلم درخت گردو به نمایش دربیاید. البته پیش از این تاریخ‌های دیگری برای اکران فیلم اعلام شده بود. در تازه‌ترین نمونه قرار بود هفته گذشته فیلم اکران شود که به دلایلی این اتفاق نیفتاد. این فیلم درباره ماجرای بمباران شیمیایی شهر سردشت و روایت مردی به نام قادر است که دشواری‌ها و تنگناهای بسیاری را تجربه می‌کند. در این فیلم پیمان معادی، مینا ساداتی، مینوشریفی و مهران مدیری بازی کرده‌اند. پیمان معادی برای بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگری را گرفت. مهدویان هم برای درخت گردو، ‌سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را به خانه برد.

  گیسوم

فیلم سینمایی «گیسوم» به کارگردانی نوید به‌تویی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی در اولین نمایش خود در بخش اصلی مسابقه بین‌الملل «سینمای سعادت» سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر روی پرده رفت و در آستانه نمایش از لوگو و تصاویر جدید این فیلم نیز رونمایی شد. فیلم‌برداری «گیسوم» اواخر سال ۱۳۹۸ در سکوت خبری و در شمال کشور انجام شد.داستان روی محورِ ساحلی به نام گیسوم، بمباران رشت، موج انفجار، سکو‌های نفتی و دختری به نام ایوا می‌گذرد. بازی بازیگران این فیلم در جشنواره جهانی فیلم فجر مورد توجه منتقدان  و مخاطبان قرار گرفت.پگاه آهنگرانی، شاهرخ فروتنیان، رضا داوودنژاد، مارال بنی‌آدم، حسین صوفیان، شبنم گودرزی و سلمان فرخنده بازیگران این فیلم هستند.