گستره بازنمایی اسطوره‌ها

درک طراحی محیط در بر‌گیرنده موضوع، از نشانه‌های بارز و قدرتمند طبیعت و دورنمای مستحکم از یک شهر در حال ایجاد و در همان لحظه در حال تغییر، تحت سیطره پهناوری آسمان نیلگون که جریان امواج رودخانه‌ای، به آن ساحلی فعال، در ترکیب موزون محور‌های عمودی و افقی با تثبیت تاش‌های رنگ‌مایه‌های آبی تیره و قرمز‌های لاکی، در مجموع می‌بخشد. آبی‌ها، رمز موفقیت عمیق گستره‌های زهره صمدبین است، که به‌صورت آسمان و ابرهای در حال حرکت در پهنای آسمان بروز کرده است. تاش‌های قاطع و در عین حال به هم پیوسته در بستر لایه‌های آرام و متواضع آبی سبز‌های درخشان و اشاراتی که نقاش، زهره صمدبین، به لک رنگ‌های مسلط بر ذهن، مانند آبی‌ها و سفید‌های قوی آنها اشاره می‌کند، نشانگر گرایش عمیق و مسلط زهره صمدبین به هستی و طبیعت وابسته آن است.

 نقاش، زهره صمدبین جایگاه امپرسیون نقش رنگ‌ها و تاثیرات نور را در گستره بازنمایی اسطوره‌ها و آسمان‌های مسلط را دریافته است.

p32-10

حتی دریافت رنگ‌های کنتراست آبی سبز و قرمز زرد و سفید و مرزبندی‌های مابین آنها را با کمک تلاش صادقانه و استعداد خدادادی‌اش تثبیت می‌کند.

چرخش دورانی و تاش‌های مستحکم و قاطع رنگ‌های خالص در چرخش گریز از مرکز قوس‌های رنگ‌مایه‌ها، در پس زمینه تیره آسمان، بروز جسارت و درک میزان توانایی‌های عبور از مرز‌های اصولی و آکادمیک زهره صمدبین است که گستره کار را به کهکشان‌های در حال تکوین یا متلاشی شدن را به ذهن منتقل می‌کند.

پازل‌های نامنظم تاش‌های رنگ‌مایه‌های زهره صمدبین، فعال و در حال انسجام و تعالی به مرحله دریافت و استحاله جدید است.

درخشش آسمان بنفش لطیف و لک رنگ‌های آبی بنفش، با طراحی دورنمایی از اشباح بناهای شهری و فرم‌های اسکلت‌های آن و ایجاد یک فضای کاملا پذیرفته‌شده از انعکاس نور رنگ‌های نافذ، بر پهنه سیاه رنگ ساحل یک بندر و درخشش قاطع نور خورشید در افق، دستاورد‌های ذهن خلاق و جسور و تسلط و شناخت و مهارت نقاش زهره صمدبین است.

هنرمند در بعضی گستره‌های خود با نقش‌های تزیینی آبستراکت، ذهن بیننده را سرگرم بازی با نقش‌های نور و سایه‌های سبز و قهوه‌ای در نشانه‌هایی از یک الگوی واقعی از کرات آسمانی و یک سمبل ملموس می‌کند که در عین حال نگرشی جسورانه در نقش‌پردازی‌های تاش رنگ‌های سبز و قهوه‌ای بنفش در پس زمینه آسمان دارد که در گستره‌های مشابه از لحاظ کمپوزیسیون و طراحی قالب‌های سیاره‌ای به یک واقعیت دور از دسترس و بی‌کران دست می‌یازد.

نقش طراحی‌ها در معبر‌های دورانی، با رنگ‌مایه‌های تاثیربخش و نافذ نارنجی‌ها، با هسته قدرتمند آبی و سیاه در پس زمینه آبی آسمان، نگرش اندیشمندانه زهره صمدبین و تکیه گاه وفادار وی در طبیعت و پهنه بیکران آسمان و زندگی جاودانه طبیعت است.

زهره صمدبین گذرِ موفق و سرانجام یافته‌ای در اقیانوس بیکران کهکشان‌ها و بازتاب آن در طبیعت گستره خاکی زمین یافته است.

شناخت عمیق تاثیربخش طبیعت و تاش‌های قاطعانه کمپوزیسیون‌های عمودی و کنتراست صحیح و ماندگار رنگ‌مایه‌های زنده طبیعت می‌تواند جست‌وجوگر هنرمند را از بلاتکلیفی در انتخاب‌های درک ذهنی نجات دهد.

در این نمایشگاه طراحی و شناخت کمپوزیسیون تاش‌های قاطعِ رنگ‌مایه‌ها، تداعی حقیقت هستی را در پس پرده‌های واقعیت‌ها با شیوایی طراحی رنگمایه‌ها در پهنه گستره زندگی می‌تواند یک موفقیت آگاهانه برای زهره صمدبین محسوب شود.