باکس‌آفیس در تسخیر انیمیشن‌ها

رقابت کارتون‌ها

در باکس آفیس تازه هالیوود فیلم‌های رایا و آخرین اژدها، تام و جری و هرج‌ومرج مدام به ترتیب در جایگاه اول تا سوم فروش قرار دارند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ورایتی، انیمیشن ماجراجویانه کمپانی دیزنی به نام «رایا و آخرین اژدها» به کارگردانی پاول برگیز و دین ولینز در گیشه داخلی توانست با فروش ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در ۲ هزار و ۱۶۳ سالن آمریکا، جایگاه اول جدول باکس آفیس را به دست آورد. بلیت‌های فروش رفته نشان می‌دهد این انیمیشن در دومین هفته فروش خود ۳۵ درصد کاهش فروش و در مجموع ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش داشته است. این انیمیشن در فروش جهانی خود در هفته قبل ۳۶ میلیون فروش داشته و تا به اینجا در مجموع ۵۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروش داشته است. این فیلم همین‌طور در دیزنی پلاس برای تماشای آنلاین قرار دارد.

داستان این انیمیشن در سرزمینی به نام کوماندرا اتفاق می‌افتد؛ شامل پنج قبیله که همگی در سرزمینی زندگی می‌کنند که توسط اژدهایانی خلق شده است که مدت‌ها از نابودی آنها می‌گذرد. این سرزمین آخرین هدیه‌ اژدهایان به مردم ساکن در آن محسوب می‌شود و کوماندرا اکنون توسط یک نیروی شرور و خطرناک و شوم مورد حمله قرار گرفته است. در این میان هم رایا شخصی نیست جز یک جنگجوی تنها که در تلاش برای نجات خود و مردمانش است و تصمیم دارد هرطور که می‌شود آخرین اژدهای باقی‌مانده را پیدا کند. چون اعتقاد دارد این اژدها می‌تواند کوماندرا و ساکنان آن را نجات دهد. در جایگاه دوم «تام و جری» با ۴ میلیون فروش از ۲ هزار و ۴۵۴ سالن قرار دارد. تام و جری تا به حال توانسته ۲۸ میلیون دلار بعد از سه هفته اکران در آمریکای شمالی فروش داشته باشد. در سینماهای دنیا نیز این انیمیشن ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و در کل ۶۶ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار فروش داشته است.

در این مینی‌سریال مخاطبان جوان بار دیگر شاهد داستان‌های خنده‌دار و پرماجرای تام و جری، خراب‌کاری‌ها و تعقیب و گریز این دو شخصیت پرطرفدار هستند؛ این انیمیشن اقتباسی از شرکت هانا-باربرا است که نشان می‌دهد چگونه تام و جری برای اولین‌بار با هم ملاقات می‌کنند و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در رتبه سوم باکس‌آفیس این هفته فیلم «هرج‌ومرج مدام» (آشوب مدام) به کارگردانی داگ لیمان قرار دارد که در هفته قبل ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار از میان یک هزار و ۹۹۵ سالن در گیشه داخلی فروش داشته است. در مجموع این فیلم هیجانی و علمی-خیالی با بازی «دیزی ریدلی» و «تام هالند» ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار فروش داشته است. این فیلم  یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از اکران در۳۳ کشور جهان به فروش خود در هفته قبل اضافه کرده و در مجموع ۵ میلیون فروش داشته است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در آینده دنیایی وجود دارد که در آن تمام زنان ناپدید شده‌اند و همه چیز‌های زنده می‌توانند از طریق تصاویر و صدا‌هایی به نام نویز وارد ذهن‌های یکدیگر شوند و آنها را بخوانند. داستان اما از اینجا جالب می‌شود که ریدلی این تصویر را در شبکه اجتماعی خودش با دیگران به اشتراک گذاشته است.