عاشق رنگ‌ها هستم

در این نمایشگاه ۳۰ اثر از این نقاش که با آبرنگ کار شده‌اند به نمایش گذاشته شده است. آرزو اسلامبولچی مقدم، دانشجوی زبان و ادبیات فرانسه در مقطع دکترا است و از کودکی به نقاشی علاقه داشته است. نمایشگاه او تا شنبه ۲۵ بهمن ماه میزبان علاقه‌مندان است. آنچه می‌خوانید گفت‌وگویی کوتاه با اوست.

  اگر ممکن است کمی از خودتان بگویید و اینکه نقاشی را از کجا شروع کردید؟

متولد ۱۴ مرداد ۱۳۶۲ تهران هستم و نقاشی را از سن کم با رنگ روغن و مداد رنگی شروع کردم اما بعدها به نقاشی با آبرنگ رو آوردم. البته تحصیلاتم ارتباطی به نقاشی ندارد و دانشجوی دکترای زبان و ادبیات فرانسه هستم. آبرنگ را از سال ۱۳۹۶ به‌صورت حرفه‌ای با استاد اکبر اکبری و استاد مریم متقی شروع کردم و در این دوران به این باور رسیدم که آبرنگ یکی از هیجان‌انگیز‌ترین تکنیک‌های نقاشی است و آن هم بیشتر به اتفاقی بودن آن برمی گردد. اتفاقی که از قبل پیش‌بینی نشده و حرکت رنگ‌ها به قدرت دست برای کنترل رنگ‌ها ارتباط دارد، از طرفی من عاشق رنگ‌ها هستم و رنگ‌های آبرنگ هم بسیار شفاف و زیبا هستند و همین‌ها باعث شد به نقاشی آبرنگ رو بیاورم.

  برای برگزاری نمایشگاه‌تان با چه مشکلاتی روبه‌رو بودید؟

برگزاری نمایشگاه در ایران هزینه بالایی دارد.البته غیر از هزینه، پیدا کردن سالن کار بسیار سختی است.با این حال با حمایت دوستانم برگزاری اولین نمایشگاه انفرادی‌ام به سرانجام رسید. خیلی خوش‌شانس بودم که توانستم آثارم را در فرهنگسرای نیاوران به نمایش بگذارم. این اتفاق برای کسی که اولین نمایشگاهش را برگزار می‌کند بسیار اتفاق خوبی است و دریچه‌ای جدید برایم باز شد و در این مدت حس کردم به معنای واقعی وارد دنیای هنر شدم.

  در این نمایشگاه روی چه سوژه‌هایی متمرکز شدید؟

در این نمایشگاه پرتره‌ها و گل‌ها و منظره‌ها را به نمایش گذاشتم. البته من همیشه دست خودم را باز می‌گذارم و با هر چیزی که ارتباط برقرار کنم به تصویر می‌کشم.  

  در بیانیه نمایشگاه نوشتید این نمایشگاه نمایانگر مجموعه‌ای از آرزوهای شماست. اگر امکان دارد درباره این جمله توضیح بیشتری بدهید.  

یکی از نقاشی‌های این‌نمایشگاه اثر حوضچه فیروزه‌ای نام دارد. رنگ فیروزه‌ای در ایران نماد مثبت اندیشی است و حتی در باور عامه سنگی خوش یمن به حساب می‌آید و حتی رنگ فیروزه‌ای در گنبدها و فضاهای ورودی در استعاره از آسمان و آب به کار می‌رفت. در اثر حوضچه فیروزه ای، عجین شدن هنر مدرن با گذشته ایران و ایرانیان به چشم می‌خورد یعنی ماهی و حوض و کاشی...