در این نامه که توسط «بری لایگاپ» رمان نویس آمریکایی تنظیم شده است اسامی بسیاری از نویسندگان مشهور آمریکا دیده می‌شود. این نامه با عنوان «هیچ کتابی برای خیانتکارها نیست» در اینترنت و شبکه‌های مجازی منتشر شده است.

بسیاری از نویسندگان و ناشران مثل پاول لاویتس صاحب انتشارات دی‌سی کمیکس این نامه را امضا کرده و خواستار عدم ارتباط ناشران و نویسندگان با دولتمردان ترامپ شده‌‌اند. در این نامه آورده شده است که تقریبا تمام اعضای دولت ترامپ در خیانت به مردم آمریکا همدست هستند و هیچ ناشری نباید کتابی از آنها منتشر کند.

 در این  نامه نوشته شده است: ما همگی عاشق انتشار و نوشتن کتاب هستیم ولی باید با خود صادق باشیم. بسیاری از انسان‌های بدنام و خیانتکار به این کشور با هزینه کردن پول‌های هنگفت سعی در چاپ کتاب‌های خود می‌کنند. مشارکت با اعضای دولت ترامپ در حقیقت پایین آوردن و تنزل درجه و شأن اهالی نشر این کشور است و نباید این مساله اجازه داده شود.

نویسندگان نامه در ادامه آورده‌اند: نتیجه اینکه ما باور داریم بسیاری از اعضای دولت ترامپ در بسیاری از اعمال زشت و غیرانسانی شرکت داشته و حالا نویسندگان و ناشران نباید با این افراد همکاری داشته باشند. آنها سعی داشتند با یک کودتا در تاریخ ششم ژانویه دولت بعدی را به دست بگیرند و نباید با این افراد مسامحه کرد.

این نامه از قانون‌گذاران آمریکایی خواسته است که با توجه به قانون اساسی این کشور در جلوگیری از انتشار کتاب خاطرات جنایتکاران قانونی تصویب کنند که مانع چاپ کتاب  از سوی اعضای دولت ترامپ شود. ماه مارس گذشته انتشارات اشت خاطرات وودی آلن کمدین مشهور آمریکایی را منتشر نکرد و حالا اگر ناشران صادقانه عمل کنند نباید هیچ کتابی از اعضای دولت ترامپ را چاپ کنند.