جایزه آرچیبالد  برای پرتره بهروز بوچانی

مک‌دونالد در سال ۲۰۱۸ زمانی که برای ساخت فیلم کوتاهی به جزیره مانوس رفته بود با بوچانی آشنا شد؛ اردوگاهی که این نویسنده به مدت ۶ سال در آنجا نگهداری می‌شد. بوچانی درحال‌حاضر در نیوزیلند زندگی می‌کند جایی که این پرتره در آن کشیده شده است.

اگنس مک‌دونالد به گاردین، گفته است: «از دریافت جایزه هیجان‌زده شده‌ام. برای من به‌عنوان یک هنرمند مایه افتخار است که این جایزه مردمی را دریافت کردم. بهروز هیچ‌وقت به استرالیا سفر نکرده ولی احترام، عشق و تحسین مردم این کشور را به‌دست آورده است. من او را مردی قوی و صلح‌طلب نشان دادم که از یک امتحان سخت جان سالم به‌در برده است و الان آزاد است.»

بوچانی نیز گفته است که از برگزیده شدن اگنس بسیار خوشحال است. این پرتره به‌عنوان نمادی از «امید و مقاومت» در میان مردم است. 

وی افزود: «اگنس وقت زیادی را صرف درک لایه‌های مختلف داستان من کرد و به نیوزیلند سفر کرد تا بتوانیم وقت خود را با هم بگذرانیم. ما در مورد بی‌عدالتی گفت‌وگوی طولانی داشتیم. او به‌عنوان یک هنرمند آنچه را برای من ارزشمند بود با بینش عمیق و مهارت‌های غیرقابل وصفش به ثبت رساند. این کار من را به‌عنوان فردی معرفی می‌کند که وجود دارد، نه فردی که توسط رسانه‌ها یا مردم تعریف شده است.»