یکه‌تازی «دور دیگر»  در جوایز فیلم اروپا

وینتربرگ هنگام دریافت جایزه گفت: هیچ‌یک از فیلم‌های من هرگز بدون حمایت سیستم‌های حمایتی کشورم و فیلمسازی اروپا به‌طور کل، ساخته نشده‌اند. اولین فیلمم درباره کودک‌آزاری بود و دومی باز هم درباره همین موضوع بود و حالا فیلمی درباره مردان سفیدپوستی ساخته‌ام که به جوانان آموزش‌های گمراه‌کننده می‌دهند. ساخت چنین فیلم‌هایی هرگز خارج از این قاره ممکن نبود و من بسیار افتخار می‌کنم که در این قاره جایزه می‌گیرم.

این فیلم‌ساز فیلمش را به یاد دختر ۱۹ ساله‌اش آیدا اهدا کرد که او را در یک تصادف رانندگی تراژیک و اندکی پس از شروع فیلم‌برداری «دور دیگر» از دست داده است.

دراین دوره از جوایز پائولا بیر برای «آندین» جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد. همچنین دو فیلم فرانسوی یعنی «ضربه بزرگ» امانوئل کورسول و انیمیشمن «جوزپ» که با دست کشیده شده به ترتیب برنده جوایز بهترین فیلم کمدی و بهترین انیمیشن از جوایز فیلم اروپا ۲۰۲۰ شده‌اند.

در «ضربه بزرگ» کاد مراد ستاره فرانسوی نقش بازیگری را ایفا می‌کند که از دوران اوج خود دور شده و سعی می‌کند به گروهی از زندانی‌ها که می‌خواهند نسخه‌ای از نمایش «در انتظار گودو» ساموئل بکت را روی صحنه ببرند درس درام بدهد.

این فیلم در فستیوال فیلم کن ویژه امسال که به خاطر ویروس کرونا مثل معمول در ماه مه برگزار نشد و به جای آن در اکتبر یک نمایش سه روزه داشت، روی پرده رفت.