اما همین کشورها با وجود فرار رسیدن سال جدید میلادی به برخی از فعالیت‌های هنری از جمله تئاترها، چراغ سبز نشان داده‌اند که خود را برای بازگشایی در آستانه سال میلادی آماده کنند.

دولت فرانسه از جمله کشورهای اروپایی بود که با اوج‌گیری دوباره بیماری کرونا، محدودیت‌های یک‌ماهه‌ای را برای ‌فعالیت‌های فرهنگی و هنری در ماه نوامبر برای تئاترها، سینماها، کنسرت‌ها، موزه‌ها و.... در نظر گرفت و آنها را تعطیل کرد. در همان زمان اما سیاستمداران این کشور قول دادند که فعالیت‌های فرهنگی و هنری از اول دسامبر (11 آذر) بازگشایی‌ خواهند شد. اما در آستانه پایان این محدودیت‌ها، دولت فرانسه اعلام کرده است که تئاترها و سینماهای فرانسه از 15 دسامبر (25 آذرماه) با کم شدن شیوع ویروس کرونا می‌توانند فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

از سویی دیگر در آلمان نیز که محدودیت‌های جدید ویروس کرونا از 2 نوامبر (12 آبان) اجرا و قرار بود تا پایان ماه نوامبر(10 آذر) ادامه داشته باشد نیز باز هم برای سه هفته دیگر یعنی حداقل تا 20 دسامبر (30 آذر) تمدید شده است.

اما در انگلیس پس از تعطیلی یک‌ماهه، دولت این کشور یک هفته دیگر به تداوم تعطیلی‌ها ادامه داده اما برای بازگشایی فعالیت‌های فرهنگی و هنری از سوم دسامبر (13 آذر) چراغ سبز نشان داده است.

از سویی دیگر ایتالیا و اسپانیا نیز که محدویت‌های جدیدی را در ماه نوامبر، برای فعالیت‌های هنری در این کشورها در نظر گرفته بودند، همچنان از لغو این محدودیت‌ها یا ادامه آنها خبری مخابره نکرده‌اند.