نتیجه این تحقیق نشان داد که ارتباط معنا‌داری بین فعالیت‌های آموزش آنلاین و میزان علاقه‌مندی دانش‌آموزان به مطالعه وجود دارد. به این ترتیب دانش‌آموزانی که دو یا سه بار در هفته در فعالیت‌های آموزش آنلاین شرکت می‌کنند، علاقه‌مندی کمتری به مطالعه از خود نشان می‌دهند.

بررسی دقیق‌تر آشکار کرد میزان علاقه‌مندی به یادگیری در دانش‌آموزانی که در حین یادگیری و خواندن بیشتر ملزم به نوشتن روی تبلت یا کامپیوتر بوده‌اند، پایین‌تر و برعکس در فعالیتی که دانش‌آموز حین خواندن، نگاه کمتری به کامپیوتر داشته علاقه به خواندن به میزان قابل‌توجهی بیشتر بوده است.

در این مطالعه دانش‌آموزان نیوزیلند بیشترین میزان دسترسی (93 درصد) را به کامپیوتر داشته و میزان دسترسی دانش‌آموزان به کامپیوتر در کشورهایی مثل آمریکا 70 درصد، استرالیا 75 درصد و سنگاپور 55 درصد بوده است. با این وجود دانش‌آموزان نیوزیلندی در آزمون خواندن رتبه 532 را که پایین‌ترین رتبه در جدول بود، به دست آوردند؛ درحالی‌که رتبه خواندن دانش‌آموزان در استرالیا 544، در آمریکا 549 و در سنگاپور 576 بوده است. این مطالعه پیشنهاد می‌دهد دلیل اینکه کودکان ممکن است از خواندن آنلاین نسبت به کتاب لذت کمتری ببرند این است که کتاب‌های چاپی نسبت به رایانه‌ها از متون و تصاویر ساده‌تر و قابل‌فهم‌تری برخوردار هستند.