افزایش احتمال نویسنده شدن با ای‌بوک‌

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) طبق گزارش منتشرشده توسط موقوفه ملی هنرهای آمریکا معلوم شده است که بزرگسالان آمریکایی که عادت به مطالعه کتاب با کتاب‌‌خوان‌های الکترونیک دارند، نسبت به افراد دیگر ساعات بیشتری از وقت‌های فراغت خود را به مطالعه اختصاص می‌دهند. براساس این گزارش، افرادی که به کتاب‌های صوتی گوش می‌کنند نیز چنین شرایطی دارند.

 براساس آمارهای منتشرشده در این گزارش مقایسه مطالعه کتاب‌های چاپی و الکترونیک نشان می‌دهد که به‌طور متوسط نسبت کتاب‌های مطالعه‌شده چاپی و الکترونیک تقریبا ۴ به ۱۰ بوده است. یعنی کاربران کتاب‌خوان‌های الکترونیک به‌طور متوسط اگر ۱۰ کتاب مطالعه کرده باشند، کاربران کتاب‌های چاپی تنها چهار کتاب در سال مطالعه کرده‌اند.  بخش دیگری از این گزارش درباره احتمال نویسنده شدن مطالعه‌کنندگان کتاب‌های الکترونیک بحث می‌کند و محققان این موقوفه اعتقاد دارند میزان مطالعه کتاب‌های الکترونیک با نویسندگی و خلاقیت رابطه مستقیم دارد. براساس این گزارش معلوم شده است که آمارهای مربوط به مطالعه‌کنندگان کتاب‌های الکترونیک نشان می‌دهد نسبت به افراد دیگر بیشتر احتمال دارد که چیزی بنویسند و در آینده تبدیل به نویسندگان حرفه‌ای شوند.

این گزارش می‌افزاید: مطالعه‌کنندگان کتاب‌های صوتی و الکترونیک در فعالیت‌های ادبی نیز بیشتر از سایرین شرکت کرده‌اند و آمارها نشان می‌دهد در امور ادبی و خلاقیت بهتر عمل می‌کنند.