کوتاه‌از فرهنگ‌وهنر

  فیلم سینمایی «گورکن» به نویسندگی و کارگردانی کاظم ملایی و به تهیه‌کنندگی سینا سعیدیان نامزد دریافت جوایز بهترین فیلم داستانی و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در بیست و هفتمین جشنواره فیلم آستین آمریکا شد. بیست و هفتمین جشنواره فیلم آستین از ۲۲ تا ۲۹ اکتبر ۲۰۲۰ (۱ تا ۸ آبان‌ماه) در شهر آستین ایالت تگزاس برگزار خواهد شد.

  محمد امامی سرمایه‌گذار سریال شهرزاد که متهم به فساد اقتصادی است، در دفاعیه خود در چهارمین جلسه دادگاه گفت: از ظلم بزرگی که در حق بازیگران شریف سریال شهرزاد شد و از آنها به‌دلیل همه توهین‌هایی که به‌خاطر من صورت گرفته بود، با تمام وجود عذرخواهی می‌کنم.

  مجموعه دوم تئاتر «آنسو» مشتمل بر چند نمایش‌نامه از نویسندگان مطرح دنیا ساعت 17 روز یکشنبه بیست و هفتم مهر در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود. «کاسپار» نوشته پیترهانتکه با ترجمه سودابه فضائلی، «پیرمرد کوتوله مضحک» اثر تادئوش کانتور با ترجمه صدرالدین زاهد، «عچق» به نویسندگی موری شیسکال با ترجمه شهرام زرگر، «حمام» اثر مایاکوفسکی با ترجمه مرضیه موسوی، «آزادی تازه و دو نمایش‌نامه دیگر» نوشته ویتکیه ویچ با ترجمه علی شمس عنوان نمایش‌نامه‌هایی هستند که در این برنامه رونمایی می‌شوند. برای آگاهی و اطلاع درباره تازه‌ترین برنامه‌ها و اجراهای مجموعه تئاتر شهر به سامانه اینترنتی  www.city.theater.ir  و صفحه اینستاگرام این مجموعه به آدرس @tehran.city.theater  مراجعه کنید.