پیش‌تولید فیلم جدید سیدرضا میرکریمی با عنوان «نگهبان‌شب» آغاز شد و نوید محمدزاده برای حضور در این فیلم انتخاب شده است. فیلم سینمایی «نگهبان‌شب» به نویسندگی مشترک رضا میرکریمی و محمد داوودی و کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی که هفته گذشته پروانه ساخت دریافت کرده است، وارد مرحله پیش‌تولید شد. در این فیلم که پیش‌بینی می‌شود مرحله پیش‌تولید طولانی را پیش‌رو داشته باشد، مانند ساخته‌های قبلی این کارگردان قرار است چند چهره تازه هم به سینمای ایران معرفی شوند. فیلم قبلی سید‌رضا میرکریمی با عنوان «قصرشیرین»، بیش از بیست جایزه بین‌المللی در فستیوال‌های جهانی دریافت کرد.

 نیکی کریمی داور یک جشنواره بین‌المللی شد. این بازیگر به‌همراه امین الپر فیلمساز اهل ترکیه، سندرا کگت کارگردان برزیلی، فردریک بویر مدیر هنری جشنواره ترایبکا نیویورک و ادا سولومون تهیه‌کننده رومانیایی، فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم پرتقال‌طلایی آنتالیا را داوری می‌کنند. ‌دوازده فیلم سینمایی در بخش مسابقه پنجاه و هفتمین دوره این جشنواره حضور دارند که از دوازدهم تا نوزدهم مهر‌ماه برابر با ۳ تا‌۱۰ اکتبر برگزار خواهد شد. نیکی کریمی پیش از این نیز با فیلم‌های «یک‌شب»، «چند روز بعد» و «سوت‌پایان» در بخش مسابقه این جشنواره حضور داشته است.

 فیلم کوتاه «ناطق» اولین تجربه‌ مهرشاد رنجبر به تهیه‌کنندگی مژگان رایگان و رضا فتح‌اللهی‌پور جایزه بهترین فیلم دانشجویی هجدهمین جشنواره فیلم تیرانا را از آن خود کرد. جشنواره بین‌المللی تیرانا در هجدهمین دوره خود میزبان ۱۶‌فیلم دانشجویی از کشورهای سوئیس، کوبا، آلمان، لهستان، فرانسه، چین، اتریش، دانمارک، بلژیک و ایران بود که از تاریخ ۲۰ تا ۲۵ سپتامبر (۳۰ شهریور تا ۴ مهر) به‌صورت آنلاین برای مخاطبان به‌نمایش درآمدند.

 بیست و هفتمین نمایشگاه مجازی کتاب پکن با شعار «نمایشگاه هوشمند» و با حضور ناشرانی از ایران آغاز به‌کار کرد. این نمایشگاه که قرار بود در تاریخ ۵ تا ۹ شهریور به‌صورت فیزیکی و مجازی برگزار شود با توجه به شرایط حاکم بر جامعه جهانی متاثر از شیوع ویروس کرونا، صرفا به شکل مجازی و از تاریخ ۵ تا ۹ مهر ۱۳۹۹ (۲۶ تا ۳۰‌سپتامبر ۲۰۲۰) در حال برگزاری است. موسسه خانه‌کتاب و ادبیات ایران، انتشارات بین‌المللی الهدی، جامعه‌المصطفی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آژانس ادبی تماس، آژانس ادبی پل، آژانس ادبی دایره‌مینا، انتشارات طوطی، انتشارات نیماژ و انتشارات شمع و مه از جمهوری‌اسلامی‌ایران در بخش مجازی این نمایشگاه ثبت‌نام کرده و حضور دارند.

 رحیم خیوه‌لی نوازنده مطرح ترکمن پنج‌شنبه سوم مهرماه بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت. رحیم خیوه‌لی هنرمند موسیقی سنتی ترکمنی و از چهره‌های مطرح خوانندگی و نوازندگی دوتار و شادی‌بخش محافل عمومی و جشن‌های محلی در منطقه ترکمن‌صحرا بود. او در دوران فعالیت هنری خود خدمات شایانی به جامعه موسیقی ترکمنی داشت.