شبکه دو سیما نیز در هفته دفاع مقدس فیلم «منطقه پرواز ممنوع» به نویسندگی و کارگردانی امیر داسارگر و تهیه‌کنندگی حامد با مروت نژاد را در قالب سریال پخش می‌کند. سریال «منطقه پرواز ممنوع» روایتگر داستان سه نوجوان است که در حین آماده‌شدن برای مسابقه ساخت پهپاد، با پیداشدن یک یوزپلنگ در حوالی محل زندگی‌شان، وارد مسائل و درگیری‌های مختلف و مهیجی می‌شوند.

با این حال موضوعاتی همچون مدافعان حرم، فعالیت‌های علمی دانش‌آموزان، دستاوردهای علمی، فناوری و نظامی کشور و سایر موضوعات راهبردی نیز در بستر یک داستان جذاب و پرکشش برای مخاطبان به تصویر کشیده می‌شود.‌ هادی حجازی‌فر، محمد فیلی، پوریا سلطان‌زاده، متین پاکزاد، متین کرمانی و علیرضا اکبری بازیگران این مجموعه هستند که هر شب ساعت ۲۰ روی آنتن می‌رود. شبکه تماشا هم در این شب‌ها سریال «سیمرغ» به نویسندگی و کارگردانی حسین قاسمی‌جامی را باز پخش خواهد کرد.

این سریال روایتگر زندگی دو خلبان شهید هوانیروز یعنی احمد کشوری و علی‌اکبر شیرودی است. در این مجموعه سید‌جواد‌هاشمی در نقش شهید کشوری و محمد جوزانی در نقش شهید شیرودی بازی کرده‌اند. سریال ۱۲ قسمتی «سیمرغ» هر شب ساعت ۲۴ از شبکه تماشا پخش می‌شود.