پایان غصه‌های بازیگر

بهزاد فراهانی در باره او گفت: «هنگام مرگ بهمن، من بالای سر او بودم. در این ۲۰ سال گذشته، چقدر او دوست داشت کار کند و عده‌ای نگذاشتند. نه تنها در سینما، بلکه اجازه حضور روی صحنه تئاتر را هم به او ندادند. سرطان بهمن مفید را نکشت، غصه او را کشت. آنها که نگذاشتند بهمن مفید به کاری که عشق داشت بپردازد، باعث مرگ او شدند. همان‌طور که جلوی کارِ برخی دیگر را هم گرفتند،‌ من عضوی از خانواده مفیدها بودم. شاگرد استاد غلامحسین مفید بودم، شاگرد بیژن [مفید] بودم و شاگرد خود بهمن. از دهه ۴۰ با هم کار می‌کردیم. واقعا متاسفم.»

حسن فتحی نوشت: «بهمن مفید هم رفت. با نگاهی به پشت‌سر و دستی بیرون مانده از خاک در طلب سال‌های به یغما رفته عمر هنری‌اش! حق با صائب‌تبریزی بود که زمانی سرود: روزی که برف سرخ ببارد از آسمان/  بخت سیاه اهل هنر سبز می‌شود.»

پرویز پرستویی نیز در بخشی از متن اینستاگرامی‌اش نوشت: «بهمن مفید با حضورش در فیلم قیصر و طوقی و داش‌آکل و... جایگاه ویژه‌ای در سینما پیدا کرد. اگرچه قبل از سینما در تئاترهای زیادی بازی کرد. و طبق معمول حیف که مسوولان سینمایی قدر ایشان راهم ندانستند. تسلیت به بیژن خان مفید خالق شهرقصه/  تسلیت به ناصرخان ملک مطیعی/  تسلیت به مرتضی عقیلی/  تسلیت به پوری خانم بنایی/  و تسلیت به بهروزخان وثوقی/  و تسلیت به همه دوستدارانش.» بسیاری از هنرمندان نیز در صفحات اجتماعی خود با انتشار تصاویری از مرحوم مفید به درگذشت او واکنش نشان دادند. روز گذشته مراسم خاک‌سپاری بهمن مفید با حضور خانواده این هنرمند، جمعی از فعالان تئاتر و سینما و هنرمندانی مانند فاطمه معتمدآریا به نمایندگی از خانه سینما، فریبا کوثری، حسام نورانی و پیمان شریعتی برگزار شد.