پایان رنج‌های «ملکه رنجبر»

 این بازیگر مدت‌ها پیش به دلیل مشکل نارسایی حرکتی در بیمارستان بستری شده بود اما درگذشت این هنرمند به دلیل بیماری گوارشی گزارش شده است. مراسم تشییع پیکر این هنرمند صبح دیروز جمعه در بهشت زهرا برگزار شد و هزینه‌های مراسم یادبود صرف امور خیریه می‌شود. عباس عظیمی، مدیرعامل انجمن هنرمندان پیشکسوت درباره این مراسم گفت به درخواست خانواده و با توجه به شیوع ویروس کرونا و برای حفظ سلامتی شهروندان مراسم تشییع پیکر  ملکه رنجبر امروز (دیروز) بعد از اقامه نماز میت بدون تشریفات خاصی و در قطعه هنرمندان در بهشت زهرا برگزار شد.

عظیمی افزود: در این مراسم تاکید کردم که ملکه رنجبر علاوه بر هنرمند بودن انسانی مهربان بود که در امور خیریه و بخصوص کمک به آسایشگاه کهریزک و همچنین بحث آزادی زندانیان نقش زیادی داشت و امروز نیز که به خاطر شیوع ویروس کرونا مراسمی برای ایشان برگزار نکردیم هزینه‌های مراسم یادبود سومین روز و هفتمین روز درگذشت صرف امور خیریه می‌شود و پس از آنکه اوضاع آرام شد قطعا مراسم بزرگداشتی برای او خواهیم گرفت. ملکه رنجبر، زاده ۱۰ شهریور ۱۳۱۷ در رشت بود. وی از سن شش سالگی فعالیت هنری خود را با نقش کوزت در نمایش بینوایان شروع کرد. رنجبر بازی در سریال‌های تلویزیونی را از دهه ۷۰ آغاز کرد و در طول فعالیت هنری خود در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌ها سابقه بازی دارد که از آن جمله «داستان یک شهر» اصغر فرهادی و مجموعه «زیر آسمان شهر» مهران غفوریان است. از فیلم‌های این بازیگر نیز می‌توان به نان و عشق و موتور ۱۰۰۰؛ پسر آدم، دختر حوا؛ ازدواج در وقت اضافه و گناهکاران اشاره کرد.

 این بازیگر سال‌ها بود که به بیماری‌های مختلف از جمله فشار خون و قند مبتلا بود و مدتی نیز با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کرد. وی چند سال پیش در مصاحبه‌ای گفته بود: «از بس دارو خورده‌ام خسته شده‌ام و نمی‌دانم چرا نمی‌میرم؟ من منتظر مرگ هستم و می‌دانم دیگر خوب نمی‌شوم.» وی تاکید کرده بود که اگر به گذشته بازمی‌گشت حاضر نبود دوباره بازیگر شود. رنجبر با گلایه از فراموش شدنش توسط همکارانش گفته بود: «خدا را شکر می‌کنم که همه مردم به من لطف دارند، اما معرفت نعمت خداست اگر الان یک تلفن بکنند و حالم را بپرسند چه اتفاقی می‌افتد؟ پسرم به من می‌گوید که مادر اینقدر گله نکن اما باید گله کنم تا حداقل فردا غریبانه نمیرم.»