استقبال دوباره از نسخه قدیمی  «جنگ ستارگان»

در مجموع همه فیلم‌های «جنگ ستارگان» در جهان ۳/ ۱۰ میلیارد دلار فروخته‌اند. با توجه به تعطیلی سینماها به دلیل ویروس کرونا، درایو- این سینماها بخش اصلی فروش گیشه آمریکا را تشکیل می‌دهند و فیلم‌های کلاسیکی مانند «جنگ ستارگان: امپراتوری ضربه متقابل می‌زند» در این سینماها نمایش داده می‌شوند.

«شکارچیان روح» محصول ۱۹۸۴، «پارک ژوراسیک » محصول ۱۹۹۳ و «آرواره‌ها» محصول ۱۹۷۵ نیز از دیگر فیلم‌های هستند که هر یک توانسته‌اند حدود نیم میلیون دلار با نمایش در کمتر از ۵۰۰ سینما کسب کنند.

«جنگ ستارگان: امپراتوری ضربه متقابل می‌زند» پنجمین فیلم از مجموع «جنگ ستارگان» است و دومین فیلم از سه‌گانه اصلی محسوب می‌شود.

مارک همیل، هریسون فورد، کری فیشر، بیلی دی ویلیامز، آنتونی دایلز، دیوید پروز، کنی بی کر، پیتر میهو و فرانک اوز بازیگران این فیلم بودند که به عنوان بهترین فیلم از افسانه‌های «جنگ ستارگان» شناخته شده و توسط کتابخانه کنگره در سال ۲۰۱۰ به فهرست ثبت ملی فیلم راه یافته است.

در حالی که کارگردان و نویسنده فیلم قبلی و اول جورج لوکاس بود اما نوشتن فیلمنامه این فیلم به لگ براکت سپرده شد و کارگردانی آن را اروین کرشنر به عهده گرفت.

با توجه به سال ساخت فیلم، به خاطر جلوه‌های ویژه قوی مورد تحسین منتقدان واقع شد.