ارجمند در این گفت‌وگو با محمدرضا علیمردانی مجری «چهل تیکه» درباره خاطراتش از سریال‌ها و نقش‌هایش سخن خواهد گفت. برنامه تلویزیونی «چهل تیکه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی الهام حاتمی و با اجرای محمدرضا علیمردانی به مرور خاطرات و نوستالژی‌های گذشته با حضور هنرمندان و افراد شاخص می‌پردازد. «چهل تیکه» هر هفته از سه شنبه تا جمعه ساعت ۲۳ از شبکه نسیم پخش می‌شود.

نشست عصری با رومن پوئرتولاس با هدف بررسی آثار این‌نویسنده سه‌شنبه ۱۰ دی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

در این نشست که با عنوان «عصری با پوئرتولاس» برپا خواهد شد احسان رضایی، سمیه نوروزی و ابوالفضل الله‌دادی درباره این نویسنده فرانسوی گفت‌وگو می‌کنند.

سفر شگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود، ناپلئون به جنگ داعش می‌رود، دخترکی که ابری به بزرگیِ برج ایفل را بلعیده بود و همه تابستان بدون فیس‌بوک، آثاری از پوئرتولاس هستند که طی چند سال گذشته با ترجمه‌ ابوالفضل الله‌دادی توسط نشر ققنوس منتشر شده‌اند.

این‌برنامه ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار خواهد شد.

فیلم کوتاه «پرواز ماهی‌ها» به کارگردانی محمد توریوریان جایزه ویژه هیات داوران جشنواره سولیداندو ایتالیا را به دست آورد.

«پروازماهی‌ها» که پیش از این موفق به دریافت مدال پلاتین از پنجاه و دومین دوره جشنواره هوستن آمریکا و جایزه بهترین فیلم ششمین جشنواره رنگین‌کمان استرالیا شده و به‌عنوان بهترین فیلم جشنواره «VKRATZE» روسیه انتخاب شده است، داستان معلم جدید یک روستا را روایت می‌کند که پس از ورود به مدرسه متوجه جای سوختگی با سیگار روی دست یکی از دانش آموزانش که تنها دختر کلاس است می‌شود و همین موضوع سرآغاز ماجراهایی برای او است.

نمایشگاهی از آثار خوشنویسی علی امید میرمنگره با نام «ذره‌ای عشق» از فردا جمعه در گالری گویا برپاست.

۳۵ اثر ارائه شده در این نمایشگاه حاصل تجربه این خوشنویس در سال ۹۸ است که با تذهیب مریم گودرزی به نمایش در می‌آیند.

نمایشگاه «ذره‌ای عشق» تا ۱۲ دی ماه همه روزه از ساعت ۱۰تا ۲۰ میزبان بازدیدکنندگان است. علاقه‌مندان برای حضور در این نمایشگاه می‌توانند به نشانی خیابان کریم‌خان، روبه‌ر‌وی خیابان ایرانشهر، خانه فرهنگ و هنر گویا مراجعه کنند.