مراسم رونمایی از مجموعه ۴ جلدی کتاب «۴۰ کودک» شامل تجربیات سال‌ها طبابت مصطفی معین، وزیر سابق علوم و تحقیقات در حوزه کودکان، ساعت ۱۷ فردا در شهر کتاب مرکزی واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به خیابان معلم برگزار می‌شود.  این مجموعه به‌تازگی توسط انتشارات نقش شمسه در چهار جلد با عناوین «کودک خشن»، «رویاهای کودکانه»، «محبت‌های کودکانه» و «لطیفه‌ای از زبان عسل» به چاپ رسیده است.

 پنجمین سمپوزیوم هنر در طبیعت (بولا۵) با نام «آخرین موج» که به موضوع دریای مازندران اختصاص دارد، ۲۱ تا ۲۴آبان در مازندران، نوشهر، پارک ساحلی - جنگلی سی‌سنگان برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این سمپوزیوم حساس کردن مسوولان و مردم نسبت به وضعیت امروز خزر و مسائلی چون انتقال آب است. سمپوزیوم در چهار بخش هنرهای مفهومی، نقاشی، عکاسی و مجسمه‌سازی برگزار می‌شود.

 سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه ۱۹ تا ۲۴آبان‌ برگزار می‌شود. این دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به‌دبیری سیدصادق موسوی همچون سال گذشته در پردیس سینماگالری ملت، پذیرای سینماگران، هنرمندان و علاقه‌مندان است.

 قسمت نخست فصل هشتم برنامه تلویزیونی «قندپهلو» با شکل و شمایلی جدید در ماه قمری ربیع‌الاول به پخش می‌رسد. گویا بناست در فصل جدید علاقه‌مندان به شعر و ادب فارسی نیز به‌عنوان تماشاچی در برنامه حضور داشته باشند. همچنین در آیتمی به نام «فارسی شکر است» کسانی که خارج از ایران زندگی می‌کنند، اما به‌خاطر عشق و علاقه به زبان فارسی آن را یادگرفته‌اند، درباره زبان فارسی سخن خواهند گفت.

  هفته آموزشی و پژوهشی رویداد «هفت رنگ» که روز گذشته با هدف تعامل دانشگاه و فضای حرفه‌ای موشن گرافیک برگزار می‌شود، روز گذشته در تهران افتتاح شد. این رویداد با برپایی کارگاه‌های مختلفی در سالن فلسطین دانشگاه سوره تا ۱۹ مهرماه ادامه خواهد شد.

 نمایش میدانی «تنهاتر از مسیح» ویژه ایام اربعین حسینی و ماه صفر از چهارشنبه هفدهم مهر ماه اجرایش را آغاز می‌کند. این نمایش که سال گذشته نیز برگزار شد، با محوریت مصائب خاندان عصمت و طهارت در واقعه عاشورا در بوستان ولایت و در فضایی بیش از ۲۰ هزار مترمربع اجرا خواهد شد. در این نمایش بیش از ۱۵۰ هنرور و بازیگر تئاتر فعال هستند و قرار است هر شب در ساعت‌های ۱۹ و ۲۱ در دو سانس پذیرای هزاران نفر از تماشاگران مردمی در بوستان ولایت (تهران) باشد.