مراسم رونمایی از سردیس‌های منوچهر اسماعیلی، داریوش ارجمند، ژاله علو و جمیله شیخی صبح روز گذشته در شهرک سینمایی و تلویزیونی ایران برگزار شد. در این مراسم از داریوش ارجمند به دلیل نقش ماندگار مالک اشتر در سریال «امام علی»، منوچهر اسماعیلی صدای ماندگار بسیاری از فیلم و سریال‌ها و عبدالله اسکندری چهره‌پرداز پیشکسوت سینما و تلویزیون تجلیل شد. همچنین قرار بود از ژاله علو نیز تجلیل صورت بگیرد که به دلیل کسالت در مراسم حضور نداشت.

 نمایش «لانچر ۵» به کارگردانی پویا سعیدی و مسعود صرامی دور تازه اجراهای خود را در تئاتر مستقل تهران آغاز می‌کند. این نمایش که تا ۸ شهریور در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد بود، دور جدید اجراهای خود را از ۱۰ تا ۱۵ شهریور در دو نوبت ۱۸ و ۲۰:۴۵ در تماشاخانه تئاتر مستقل تهران آغاز می‌کند.

 نمایشگاه «گستره» با نمایش ۳۴ اثر از ۱۷ هنرمند معاصر با موضوع هنر انتزاعی در دو گالری پاییز و میرمیران خانه هنرمندان ایران دایر شده و تا ۱۲ شهریور برپاست. در معرفی این نمایشگاه که به کوشش فرناز شعار و مهتاب مفید گردآوری شده، آمده است: آبستره‌ تجربه‌گرای ایران هنوز جوان‌تر از آن است که بتواند فاصله لازم برای تبدیل شدن به تاریخ را در اختیارمان قرار دهد. تاریخ گذشته است و آبستره‌ ایران هنوز در لحظه‌ حال استمراری خود در میان مرزهای بی‌پایان هنر انتزاعی به جد و جهد در حرکت است.

 آیین پایانی دومین دوره جایزه کتاب سال شعر «الوند» فردا، پنج‌شنبه، با اهدای جوایز و شعرخوانی برگزیدگان از ساعت ۱۹ تا ۲۱ در سالن اجتماعات هلال‌ احمر برگزار می‌شود. «دیگر نبودم، مرده بودم » از مسعود احمدی، «فنجان شکسته در پاییز فروپاشی » سروده فرامرز سه‌دهی، «سرزمین سنگ‌پشت‌ها» از ساجد فضل‌زاده و «آوازها در مفاصل انگشتان» سروده زهرا معماریانی نامزدهای این دوره از جایزه هستند.

 نمایشگاه «دستخط ۵» با آثاری از چهار هنرمند خوشنویس در قزوین برپاست و تا ۱۵ شهریور ادامه دارد. غلامحسین امیرخانی، علی شیرازی، مجتبی ملک‌زاده و رضا بنی‌رضی اساتید عضو گروه دستخط هستند که آثاری از آنها در این مجموعه به نمایش درآمده است. این نمایشگاه در نگارخانه فرهنگسرای بانو به نشانی قزوین، بلوار دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی، جنب بوستان هشت بهشت برپاست.

 تازه‌ترین کنسرت گروه موسیقی زنبورک به سرپرستی و آهنگسازی سروش حاتمی آذر ویژه گروه سنی خردسال و کودک (۲ تا ۷ سال) ساعت‌های ۱۷:۳۰ و ۲۰ امروز، فردا و پس‌فردا در تالار ایوان شمس تهران برگزار می‌شود. بخش نمایشی کنسرت را ناصر آویژه بازیگر و کارگردان تئاتر مدیریت می‌کند. گروه زنبورک از سال ۱۳۸۹ شروع به فعالیت کرد و تلاش می‌کند موسیقی و سازهای ایرانی را به کودکان ایرانی معرفی کند.

  «مصاحبه» به نویسندگی محمد رحمانیان، کارگردانی و تهیه‌کنندگی زهرا پارسایی، در تماشاخانه جمشید مشایخی روی صحنه است. نمایش «مصاحبه» در ساعت ۲۱ در تماشاخانه مشایخی واقع در ضلع شمال‌غرب چهارراه ولیعصر اجرا می‌شود و مدت زمان آن ۵۰ دقیقه است.