فیلم سینمایی «قسم» ساخته محسن تنابنده از چهارشنبه ۹ مردادماه به دلیل نزدیک بودن به ایام محرم در گروه آزاد اکران می‌شود و از ۱۶ مردادماه، با پایان اکران فیلم کمدی «زهرمار»، در سرگروه زندگی به نمایش ادامه خواهد داد. زنی به نام راضیه فکر می‌کند خواهرش رضوان را شوهر خواهرش به قتل رسانده است. به همین خاطر سی و شش نفر از اعضای خانواده‌اش را با اتوبوس برادر شوهرش از گرگان به مشهد می‌برد تا علیه بهمن قسم بخورند. تنها کسی که مخالف این کار است خسرو همسر راضیه است... مهناز افشار، سعید آقاخانی، حسن پورشیرازی، مهران احمدی، گیتی معینی و حسین ملکی از بازیگران «قسم» هستند.

 امین تارخ روبه‌روی مهدی سلطانی در سریال «آقازاده» قرار می‌گیرد. این سریال اولین همکاری تارخ با حامد عنقا به شمار می‌آید. این بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون پس از مهدی سلطانی دومین بازیگری است که حضور او در سریال جدید شبکه نمایش خانگی «آقازاده» اعلام می‌شود. سلطانی و تارخ نقش پدرهای داستان این سریال را بر عهده دارند که در قصه روبه‌روی هم قرار می‌گیرند.

سومین دوره فستیوال بداهه‌نوازی و تک‌نوازی سازهای بادی با حضور تعدادی از نوازندگان داخلی و خارجی از اول تا ششم شهریورماه به مدیریت رامین صدیقی در فرهنگسرای نیاوران تهران میزبان علاقه‌مندان موسیقی است. در این فستیوال علاوه بر اجرای هنرمندان برگزیده حوزه سازهای بادی که طی سال‌های گذشته برنامه‌های پرطرفداری را در کشورهای دیگر روی صحنه برده بودند، کارگاه‌های آموزشی، اکران فیلم‌های مستند و بخش «ملاقات با هنرمند» نیز تدارک دیده شده است.

 در پی صدور حکم زندان برای «محمد رسول‌اف»، فیلمساز ایرانی، کانون کارگردانان سینمای ایران خواستار تجدیدنظر در این حکم شد.  به گزارش «ایسنا» به نقل از روابط عمومی کانون کارگردانان، در متن بیانیه شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران آمده است: «هنرمندان سرمایه‌های فرهنگی هر کشوری هستند، متهم کردن آنها به جرائم امنیتی و مجازات زندان برایشان در شأن دستگاه قضایی نیست. کانون کارگردانان سینمای ایران خواستار لغو حکم زندان و ممنوع‌الخروجی محمد رسول‌اف نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینماست. امیدواریم مقامات قضایی با دوراندیشی، همتی عاجل و دستوری مناسب برای رفع این حکم اقدام کنند.»