برگزارکنندگان بخش کلاسیک‌های جشنواره ونیز اسامی ۲۰ فیلم این بخش را اعلام کردند که شامل دو فیلم ایرانی است؛ مستند «خانه سیاه ‌است» (۱۹۶۲) به کارگردانی فروغ فرخزاد و تهیه‌کنندگی ابراهیم گلستان و «تپه‌های مارلیک» (۱۹۶۴) به کارگردانی ابراهیم گلستان.  نسخه ترمیم‌شده هر دو فیلم توسط بنیاد سینماتک بولونیا و «اکران نوآر پروداکشنز» با همکاری ابراهیم گلستان و فیلمخانه ملی ایران و با حمایت ماهرخ عشاقیان و جنوما فیلمز آماده شده است. مستند سیاه‌وسفید و ۲۱ دقیقه‌ای «خانه سیاه ‌است» تولید کارگاه فیلم گلستان است. این فیلم در پی دیدار فروغ فرخزاد از آسایشگاه جذامیان بابا باغی تبریز ساخته شد. مستند ۱۵ دقیقه‌ای «تپه‌های مارلیک» درباره کاوش و یافته‌های باستان‌شناسی در منطقه مارلیک است. موسیقی این فیلم را مرتضی حنانه ساخته و مانند «خانه سیاه ‌است» تولید کارگاه فیلم گلستان است.

 کودک ۱۰ساله همراه ارکسترسمفونیک تهران نواخت.ارکستر سمفونیک تهران به مدیریت هنری و رهبری شهرداد روحانی در تازه‌ترین کنسرت خود شامگاه چهارشنبه و پنج‌شنبه دوم و سوم مرداد در تالار وحدت به صحنه رفت و موسیقی متن برخی از فیلم‌های منتخب دنیای سینما را اجرا کرد. شگفتی این اجرا، حضور کودکی ۱۰ساله به‌عنوان نوازنده گیتار بود. روحانی در این کنسرت توضیح داد: «ما امشب یک سولیست بسیار جوان به نام هومن بهزادی داریم که تنها ۱۰ سال دارد. من در ۱۰ سالگی وارد هنرستان موسیقی شدم اما او در این سن قرار است در ارکستر سمفونیک تهران سولو بنوازد. او از پنج سالگی نواختن گیتار را آغاز کرد و پدرش معلم او بوده است. این نوجوان از شهرستان قائنات در استان خراسان جنوبی می‌آید.» پس از صحبت‌های شهرداد روحانی، قطعه کنسرتو گیتار «رودریگو» اجرا شد که بسیار مورد تشویق حضار داخل سالن قرار گرفت.

 سعید راد در یک سریال تلویزیونی‌‌ جدید بازی کرد. سریال «ترور خاموش» به کارگردانی احمد معظمی یک پرداخت امنیتی دیگر تلویزیون به شمار می‌رود که در داخل و خارج از ایران تصویربرداری شده و این روزها مراحل فنی را سپری می‌کند. هنوز شبکه پخش این سریال مشخص نیست اما نیمه‌ شهریور روی آنتن خواهد رفت.  این سریال تلویزیونی به جنبه بین‌المللی و مافیایی مواد مخدر می‌پردازد و هدف کلی آن، کاهش آسیب‌های اجتماعی است. علاوه بر سعید راد، جلال فاطمی، حمید عطایی، امیرمحمد زند، پرویز فلاحی‌پور، پریوش نظریه، ستاره اسکندری، رضا مولایی و سامیه لک در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.