سردار مجید شجاع روز دوشنبه در این ارتباط اظهار داشت: حدود چهار سال پیش یکی از باندهای حرفه‌ای حمل و توزیع مواد مخدر که در شرق کشور فعالیت می‌کرد متلاشی شد و مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی از ۲ نفر از اعضای این باند ۲۸۵ کیلوگرم تریاک در ایست و بازرسی علی آباد شهرستان بیرجند کشف کردند.

وی افزود: با متلاشی شدن این باند و دستگیری ۲ نفر از اعضای آن، سرکرده اصلی آنان معروف به «مولا» متواری شد و طبق اطلاعات پلیس نامبرده از کشور خارج شده بود و خود را از دید مأموران پنهان می‌کرد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: متهم در رصد اطلاعاتی مأموران مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی قرار داشت و شواهد حاکی از این بود که وارد کشور شده، پس از چند ماه استقرار در یکی از شهرهای مرکزی کشور به شهرستان زاهدان عزیمت کرده است و به صورت مخفیانه به فعالیت‌های مجرمانه خود ادامه می‌دهد.

وی گفت: با هماهنگی مقام قضایی متهم تحت پوشش و رصد اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی قرار گرفت و با شناسایی محل اختفای وی، با اعزام تیم‌های ویژه مبارزه با مواد مخدر استان و با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان، متهم دستگیر و به مقام قضایی معرفی شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.