تکاپوی تابستانی در بازار کنسرت‌ها

خاطرات «ترانه‌های قدیمی» در تالار وحدت

کنسرت «ترانه‌های قدیمی» یا «اولد سانگز» با اجرای قطعاتی از خوانندگانی چون الویس پریسلی، فرانک سیناترا، گروه‌های آبا و بانی‌ام، لئونارد کوهن، شارلز آزناوور و... توسط گروه کُر آوای ماهان، گروه کاما و ارکستر پاپ-کلاسیک که در دی‌ماه سال گذشته نیز در سالن آفتاب ایوان شمس روی صحنه رفته بود، امسال نیز با استقبال ویژه‌ مخاطبان مواجه شده است. کنسرت ترانه‌های قدیمی به رهبری نیما فاتحی و سرپرستی فرهاد میرمحمد صادقی دیشب اولین اجرای خود را پشت‌سر گذاشت و امشب نیز در ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت.

تور کنسرت‌های محسن ابراهیم‌زاده

محسن ابراهیم‌زاده به‌واسطه انتشار تک‌آهنگ توانست نظر طیف گسترده‌ای از مخاطبان موسیقی را به خود جلب کند و همین امر موجب شد اجراهای او با استقبال فراوان مواجه و اولین اجرایش در بهمن‌ماه سال گذشته به خاطر اقبال زیاد از سوی مخاطبان در چند سانس تمدید شود.این خواننده در تازه‌ترین فعالیتش تور کنسرت‌های خود را از کرمان آغاز کرد. او بعد از اجرا در کرمان و اصفهان، امروز در سالن همایش‌های برج میلاد روی صحنه می‌رود و فردا در سالن شهید آوینی بندرعباس، پنج‌شنبه ۲۱ و جمعه ۲۲ تیرماه در سالن آمفی‌تئاتر آوینی بوشهر، دوشنبه ۲۵ تیرماه در مجموعه ورزشی شهرداری قزوین، سه شنبه ۲۶ تیرماه در برج میلاد، شنبه ۳۰ تیرماه در سالن کارگران زاهدان، اول مرداد در سالن همای سعادت شهر دلیجان، چهارشنبه ۳ مرداد در سالن پیامبر شهر آبیک، پنج‌شنبه ۴ مرداد در سالن خلیج فارس شهریار، یکشنبه۷ مرداد در سالن گردشگری اکبری میاندوآب، چهارشنبه ۱۷ مرداد در سالن امام علی (ع) رودهن و در نهایت روزچهارشنبه ۲۴ مردادماه در سالن همایش‌های بندر انزلی روی صحنه می‌رود.

امید حاجیلی در سالن میلاد

کنسرت «امید حاجیلی» خواننده موسیقی پاپ امروز ۱۲ وفردا چهارشنبه ۱۳ تیرماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. حاجیلی هم از خوانندگانی است که با انتشار نخستین آثارش توانست مخاطبان زیادی را جذب کند و کنسرت‌هایش معمولا با اقبال عمومی روبه‌رو می‌شود.حاجیلی که ساز ترمپت را تدریس می‌کند، در این کنسرت علاوه بر خوانندگی، ترمپت هم می‌نوازد. این کنسرت ساعت ۱۹ و ۲۲ در دو سانس برگزار خواهد شد.

قطعات جدید علیرضا طلیسچی در برج میلاد

علیرضا طلیسچی، خواننده موسیقی پاپ فردا ۱۳ تیرماه تازه‌ترین کنسرت خود را در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌کند. طلیسچی که به‌تازگی قطعه «میرم پی کارم» را منتشر کرده است در این کنسرت مجموعه‌ای از قطعات جدید و خاطره‌انگیز خود را اجرا می‌کند. این کنسرت طی دو سانس به تهیه‌کنندگی مهدی اسفندیار برگزار می‌شود.  این خواننده موسیقی پاپ در ایام جشنواره موسیقی فجر نیز کنسرت خود را در سالن همایش ایرانیان با اجرای قطعات «بگو نه»، «قرار نبود»، «رد داده بودی»، «دقیقه هام»، «نفس کی بودی»، «اتفاقی دیدمت»، «عزیزی» برگزار کرد. این کنسرت ساعت ۲۱ در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

آهنگ‌های خاطره انگیز سیمین غانم برای بانوان

سیمین غانم خواننده‌ای است که برخی از آهنگ‌هایش به خاطره جمعی مردم بدل شده است.این خواننده در سال‌های اخیر همواره کنسرت‌هایی را برگزار کرده و برای بانوان اجرا داشته است. غانم معمولا کنسرت‌هایش را با قطعه‌ای در مدح امام علی(ع) آغاز می‌کند که این قطعه در کنسرت اردیبهشت نیز اجرا شد. وی همچنین در کنار اجرای چند قطعه ماندگار و قدیمی خود چون «گل گلدون»، «مرد من»، «سیب»، «آسمان آبی»، «حلقه»، «گل پامچال» و «بی‌قرار»، چند اثر جدید نیز از ساخته‌های خودش و همچنین یک قطعه محلی را برای بانوان می‌خواند. سیمین غانم در تازه‌ترین برنامه خود در روزهای پنج‌شنبه ۱۴ و جمعه ۱۵ تیر‌ماه از ساعت ۱۴:۳۰ در تالار وحدت شهر تهران از بانوان علاقه‌مند به موسیقی پذیرایی خواهد کرد.

اثر جدید بابک جهانبخش قبل از اجرا

بابک جهانبخش روزهای پنج‌شنبه و جمعه روی صحنه می‌رود. در ماه‌های اخیر قطعه «دیوونه‌جان» با صدای بابک جهانبخش و ویدئوی آن بین مخاطبان موسیقی طرفداران زیادی پیدا کرده و احتمالا قرار است تا پیش از برگزاری کنسرت، اثر جدیدی از سوی این خواننده منتشر شود. این کنسرت ساعت ۱۹ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

کنسرت بازیگر سرشناس

محمدرضا گلزار علاوه بر بازیگری در عرصه موسیقی هم حضوری جدی دارد.او سال‌ها نوازنده گروه «آریان» بود و بعد از جدایی اش از آن گروه فعالیت در عرصه موسیقی را ادامه داد. البته گلزار چند سال درگیر بازیگری بود و فعالیت‌های موسیقایی اش محدود شده بود. با این حال مدت‌هاست که این بازیگر دوباره به فعالیت در عرصه موسیقی بازگشته و در این کنسرت مجموعه‌ای از قطعات قبلی و جدید خود از جمله «دیوونه» را برای مخاطبان می‌خواند. کنسرت گلزار روز پنج‌شنبه ۱۴ تیرماه در دو نوبت  ۳۰: ۱۹ و ۳۰: ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌‎شود.

اجرای تابستانی فرزاد فرزین

فرزاد فرزین هم از آن دسته خوانندگانی است که کنسرت هایش معمولا با اقبال روبه‌رو می‌شود. او چند سالی است که به‌طور مستمر کار می‌کند و توانسته نامش را به‌عنوان خواننده‌ای پرطرفدار به تثبیت برساند. این خواننده روزجمعه ۱۵ وشنبه ۱۶ تیر با رپرتواری از بهترین آثار اجراشده و تازه‌اش به دیدار هواداران و مخاطبان موسیقی می‌رود. این اجرا در تاریخ‌های هر شب در دو سانس ۱۹:۳۰ و ۲۲ اجرا خواهد شد.

کنسرت تیر‌ماه رستاک حلاج در تهران

کنسرت حلاج خواننده موسیقی پاپ آخر تیرماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. حلاج در این کنسرت گلچینی از محبوب‌ترین قطعات آلبوم «پاییز سال بعد» به همراه چند تک آهنگ منتشرشده خود را برای دوستدارانش اجرا خواهد کرد. این کنسرت روز ۳۱ تیرماه ساعت ۱۹ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

کنسرت گروه دیاکو برای کلاسیک بازان

علاقه‌مندان موسیقی کلاسیک هم در این روزها دست خالی نیستند و می‌توانند انتخابی داشته باشند. چرا که کنسرت گروه موسیقی دیاکو در دو بخش به سرپرستی و خوانندگی علیرضا جعفرزاده در ژانر موسیقی کلاسیک ایرانی اجرا می‌شود. در این برنامه که در دستگاه‌های سه‌گاه و شور اجرا می‌شود آثاری جاودانه و قدیمی توسط این گروه بازسازی خواهد شد. کنسرت گروه موسیقی دیاکو چهارشنبه ۱۳ تیرماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران ساعت ۹ شب برگزار می‌شود.

اجرای تابستانی ارکستر سمفونیک تهران

ارکستر سمفونیک تهران بعد از اجرا در جام‌جهانی در روسیه، آثاری از سرگئی راخمانینوف و آنتون دورژاک را در تالار وحدت تهران اجرا می‌کند. در این اجرا، «وکالیز» و «کنسرت پیانو شماره ۲» اثر سرگئی راخمانینوف و «سمفونی شماره ۹» اثر آنتون دورژاک به اجرا درخواهد آمد. ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی، پنج‌شنبه چهاردهم وجمعه پانزدهم تیر ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

اجرایی برای علاقه‌مندان موسیقی قدیم اروپا

کنسرت آنسامبل کارگاه موسیقی باروک تهران روزهای ۲۲ و ۲۳ تیرماه در تالار رودکی برگزار خواهد شد. به گفته رضا عسگرزاده سرپرست این گروه آنسامبل کارگاه موسیقی باروک گروهی متشکل از نوازندگان علاقه‌مند به موسیقی قدیم اروپا است که با هدف اجرای موسیقی دوره باروک با پایبندی به ویژگی‌های زیبایی‌شناختی این دوره تشکیل شده است.رپرتوار آنسامبل کارگاه موسیقی باروک در این کنسرت شامل آثاری از اوایل دوران باروک تا اواخر این دوران است که با اجرای قطعاتی از آهنگسازان ایتالیایی تا انگلستان و آلمان همچون Frescobaldi, Vivaldi, Purcell, Babell, Telemann همراه خواهد بود. این کنسرت ۲۳ تیرماه دردو شب ساعت ۲۰ در تالار رودکی برگزار خواهد شد.

موسیقی خاص داود آزاد برای طرفدارانش

داود آزاد، خواننده و نوازنده‌ای است که آثارش طرفداران خاص خود را دارد.این هنرمند در روزهای اخیر آلبوم جدید خود را با عنوان«تو مست‌تری یا من؟» منتشر کرد و قصد دارد کنسرت جدیدش را هم در روزهای آینده روی صحنه ببرد. این کنسرت با اجرای گلچینی از بهترین آثار این هنرمند تهران برگزار خواهد شد و می‌تواند لحظه‌های خوبی را برای علاقه‌مندان آثار این چهره به وجود بیاورد. «بی‌نشان»، «هوالاول»، «عشق است»، «عاشقی»، «صنما»، «اثری نیست مرا»، «آن دلبر من»، «می الست»، «شیدا»، «مشق نام لیلی» و چند قطعه‌ آذری برای مخاطبان این کنسرت اجرا خواهد شد. کنسرت داود آزاد روز ۳۰ تیرماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار خواهد شد.